Nasi Dulang Daun Pisang, VCR, Upperhouse Kitchen & Dessert Bar

Assalamualaikum and hopefully u are doing fine, healthier and happy always! During CMCO a.k.a PKPB ni, kita jaga kita elok-elok jelah ya? And, aku boleh share ngan korang tempat makan dekat-dekat jela. Jauh dari lingkungan, kena tunggu kes surut dulu la nampak gayanya. Ekhem!

Aku, NH and AB tried makan kat Nasi Dulang Daun Pisang, Sungai Ramal, Bangi. Tak susah pun nak ke sini kalau ikut Kajang Silk. Tepi jalan je. NH yang recommended kedai ni kat aku. Then, dah lama tak bersua muka, ajak sekali AB join the cloud! Heheheheh! 





Lepas checked suhu, kena beratur dekat kaunter tu tengok menu kat meja situ. Aku lupa nak snap. Ada beraneka jenis lauk termasuk Lala masak kam heong, kambing, sotong (cumi), ayam dan ikan. Ada set yang dah sedia kat situ. Macam aku, amik Cumi mercun. Memang ternyata pedas namati! Hahahha! Bukan biasyer-biasyer pedasnya! Atau aku yang dah takleh makan pedas eh? Korang try la sendiri.









Teh ais madu kat sini, marvelous! Lebih sedap dari Pak Mat kat KB tu! Hahahahah! Masih terkesan depa kata sedap! Padahal manis melecaih! Taleh blah! Lastly MF gak kena buatkan aku teh dia je! Lagi syahdu! Then, kami borak-borak, gosip sket, politik sket, pastu dah 2 jam kami lepak kat kedai ni. Time to blah ke destinasi seterusnya! Sebab aku nak cari sepit rambut. NH mengikut je. AB macam biasa, tukang bawak. Just inform the destination! Heheheh!

Next to further a chit chatting, moh kita ke VCR Bukit Bintang! Yang ni, kedai yang direkemen AB! Aku masih kenyang as NH yang nak dessert. AB bawa kami ke sini. Not bad! The ambience, the place, location, etc.













Dessert sedap. Minuman aku pun sedap gak. Lupa nama apa je! Heheheheh! Kami spent sejam kat sini sebelum beransur ke KLCC nak beli barang. Orang pun boleh tahan ramai. Layankan jela. Dah dapat barang, lepak depan air pancut Suria KLCC pulak. Dah rasa panas, moh kita gerak! 

Kali ni kita try Upperhouse Kitchen & Dessert Bar, Bangsar pulak. Haa... nomad mencekik arini ye kawan-kawan! Sebenarnya kami dah silap percaturan. Kedai yang kami aimed tu non halal! Termalu la kejap depan Urban Daybreak tu! Kikikikiki! Nasib la orang kedai tu bagitau awal-awal non halal. So, tak jadi nak masuk! Terus ternampak dengan kedai kiut ni kat belah atas dekat dengan Nurita Harith kalau tak silap aku.












Comments

Popular Posts