Secret of Lousiana Restaurant, by the lake

Berbuka kat mana hari ni? Fuhh-fuhhh! Soalan ni memang payah nak jawab. Especially kalau pompuan. Nasib la aku bukan jenis tipikal pompuan, tatau nak makan apa, ke sudahnya bebai tak dapat makan apa yg diimpikan. Ceh!

Make it short, MF pun blur tatau nak mencekik kat mana, then google is the best solution as arini nak makan kayangan sket. Nak tempat baru, of course! Sebelum PKP 3.0 dengar ceritanyaaa... Oh nommm! Make it happen jom?

Google for me, tidak mengecewakan walaupun aku pun main tangkap muat je tengok orang bagi star kat kedai tu. Usha blog Malay pun tak jumpa, so try n error jela. Aku called untuk reservation, kebetulan memang ada table for us. Grab jela! Kalau nak speacial decoration untuk birthday atau anniversary, kena tambah RM180 tak termasuk makanan.

















Masuk kedai je, nak tambah kek comel kat kaunter cake. Memang adorable cakes kat situ. Pick any cake, nanti bagitau la nak makan selepas dinner atau sebelum atau during dinner. Kami pilih after dinner untuk dessert. 










Kami sampai kedai ni jam 6.40 petang. Risau gak order kami lewat lebih waktu berbuka. But put your worries away, even kedai ni owner Chinese, but they served us well. Dia sediakan makanan 5 minit sebelum waktu berbuka dengan kurma is FOC. Ini adalah menu yang kami santap malam tadi.







Semua makanan licin kami sapu! Tak pasti sebab lapar atau sebab sedap? Aku rasa dedua sekali! Aku tak berapa suka kek, tapi kek dia aku boleh pergi, meaning, sesuai dengan selera tekak kampung aku ni. Same goes to escargot yang orang tak biasa akan fikir bebukan. Makan dengan cheese time panas, memang superb! Teringat lagi sampai sekarang. 

Comments

Popular Posts