Ole-Ole Bali, IOI Mall Putrajaya

Plan makan kali ni untuk meraikan Ika yang nak fly ke UK sambung belajar. So, kami dah deal berlima. Tetiba SC takleh join sebab masih ada keja kat JB. So, kami berempat jela... Aku yang decided nak makan kat Ole-Ole Bali ni. Budak yg nak fly tu, teringin nak makan laksa. Lantak beliau! Aku bawak gak gi tempat yang aku nak makan! #pentingdiri

Typical Ika, dia tamau masakan Indonesia sebab pedas. Aku ngan PP memang suka pedas. NH pulak so-so. Tapi stay boleh telan. PP pujuk suh rasa dulu. Sebab dia pun datang dari jauh nak ke sini. Kebetulan dia ada training kat Shah Alam. Ok, Ika terpaksa setuju.
Menari la aku ngan PP macam dalam gambo tu! Kikiki!

Aku rasa nak bagitau MF la nak buat ruang makan letak lampu camni


Besar ruang kedai ni. Belah luar pun ada meja jugak. Sesuai untuk ruang santai dengan kawan-kawan atau family. 

Virgin Margarita kaaau!
Aku pilih Pulut Hitam
Buntut tu maknanya ekor
Ala western pun ada
Aku aimed nasik!
MF pernah try Fish & Chip. Dia kata sedap 
Hensem ja menu ni
Dessert
Add ons


Gelak galak lebih kurang, sembang-sembang, snappy around siap crew Ole-ole Bali ni offered diri nak jadi photographer tak bertauliah kitaorang, so, makanan pun sampai. Yang bestnya, malam ni tak ramai orang! Maybe sebab week days atau orang dah habis gaji? Atau depa dok rumah layan drama? Tapi, K-Fry tetap ramai orang menunggu giliran nak masuk makan! Fuhhh!

Apple Splash: RM13
Iced Blended Pulut Hitam
RM12
Avocado Shake
RM12
Air kosong 

Sambil minum, sambil sembang. Rancak sangat sebab dah lama tak jumpa PP. Last jumpa dia 2015 kat Alamanda. Pasni, setahun la tak jumpa Ika. Tapi, dia belajar setahun ja. 
Sup Buntut: RM17
Nasi BBQ Fish
RM31
Nasi BBQ Chicken: RM31 (nama lain Mepanggang)
Tipat Cantuk: RM19
Pisang Bakar
RM13

Here is my verdict... Menu is tak pedas langsung (dari deria rasa lidah aku ngan PP). Boleh je cuba bagi yang takut nak makan pedas. Ke... kali ni, depa lupa letak cili? Hehehehe!
Suasana dan ruang dalam restoran ni, santai. Boleh lepak dengan kawan dan family. Dating pun boleh. Makan pre-beradab pun ok. 


Lepas dapat bil, service charge 10% and SST 6%. Macam takda beza pun GST hapus dengan tetiba ada SST? Pisang bakar manis banget! Tapi sedap. NH habiskan semua makanan dia kali ni sebab dia dah ikat perut since tengahari. Bravo babe!

To Ika, study rerajin, jangan nakal, jaga diri bebaik kat tempat orang. Tahun depan, umur panjang, murah rezeki aku p sana jumpa ang! #Eh?

Kalau korang berkenan dengan tempat makan ni, boleh call no ni: 03-89538867 kat level G dekat dengan K-Fry dan pintu keluar kot la nak reserve tempat dulu.

~Selamat Makan~

Comments

  1. Replies
    1. Under Halal Jakim, memang tak tersenarai. Kalau tak silap derang serves alkohol. Wallahualam.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts