Plearnwan Shopping Village, Cicada Market Hua Hin

Apa yang menarik di Hua Hin?
Aku pun tak reti nak cakap. Kebanyakan instagramers suka la area Hua Hin ni sebab banyak spot untuk snap gambar yang lawa. Kreatif pulak tu! Makanan halal pun kena naik kenderaan kalau nak pergi. Kami ke sana sewa keta dari Hertz. So, takde masalah la. Suka hati kami nak singgah mana-mana. 
Bluport Mall pun asyeeek jugak kalau korang nak singgah. Kami lalu je. Meh usha apa ada di Plearnwan Shopping Village.
Hujan renyai
Parking 50B
Malam lawa ke?
Spot amik gambar
Ramai Indonesian waktu kami datang

Kami tak amik banyak masa kat sini. KA ngan SF ja dok sibuk snappy around. Kat sini banyak dijual barangan craft dan baju bajan. Acceptable utk harga. 
Tiffin ikut size. Aku beli 319B/4 tingkat

Beg ala-ala g pasar tu, 2500B kaaaauuu!





Steady brother ni tebuk nama aku




Tiada makanan halal dijumpai
Dak hipster suka la ni!


Nak datang ke Plearnwan Shopping Village ni, kena masuk lorong sebelah kiri (kalau korang dari Bluport Mall). Jalan raya kat sini, tak sama dengan Malaysia. Maka, sila berhemah. 

Dari car park (Belakang Plearwan)

Tak perlu berlengah, nak snap sunset kat Hua Hin Beach pun tak kesampaian, maka jomlah pulang. Ready to next plan pulak. Massage!
Yearghhh! Murah!


Lepas kami massage barula start jenjalan kat Cicada Market ni. Sebelah tu ada pasar malam jugak. Tak menarik, Aku ada tanya orang jaga kaunter makanan, ada halal food tak? Dia geleng kepala. Dia ni faham ke tak? So aku assumed dia tak faham. Aku pun tak beli la kupon makanan tu. Rupanya ada 2,3 gerai yg jual halal food! Haisy!

Tukar duit dengan kupon kat sini
Sebelah sign ni pasar malam
Depan Cicada Market banyak tuk-tuk



Barangan kat sini, ada yang murah dan mahal. Beg rotan bulat macam aku belikan kat geng Krabi di Lombok pun berkali ganda harga dia kat sini. Peng mak! (sangat mahal)





Macam apam balik, tapi sedap n manis rasa dia


Mini pulut mangga
 







Niat di hati lepas jenjalan ni, nak naik tuk-tuk pusing around the corner. Tapi dah letih sangat ni. Balik rumah tido lagi baik. Esok, nak berjalan lagi. Kali ni, dari Hua Hin terus ke Bangkok!

Comments

Popular Posts