Mr. Dakgalbi, PV128 Setapak

Berbekalkan perut lapar, jalan jem, keta, lori banyak kat Jalan Istana saat peak hour orang nak keluar membaham, aku ngan MF on our way ke HQ di Setapak. Dia pulak kebetulan ada keje. Aku pulak nak g Farewell dak Eunice tengahari ni. 

Dari Semenyih ke Setapak amik masa dekat 2 jam! Arghhhh! Camana korang g keje pepagi weeeh? Tak bosan ka hadap jem? (Sapu kaya, pandan atau jem stoberi lazat la jugak!)
Huh!

Eunice mintak makan kat encik Dakgalbi. Elok la tu. Aku tak pernah try lagi. So, sampai je aku kat PV128 Setapak, depa dah siap order. Tunggu nak campur aduk bahan je. Maka, tak sempat la nak snap gambar menu. Menu apapun, boleh refer gugel ya tuan-tuan dan puan-puan?
Depa order ni


Aku dah mula suka dengan rice cake (tteokbokki). Tak sabar nak menjamu selera! Memang dah lapar kali ni! Dan ensure korang betul-betul lapar bila ke Mr. Dakgalbi ni!

Orang belum ramai


Tak lama kemudian, menu kami dah sampai. Pelayan yang akan gaulkan apa yang ada dalam bekas masak tu. Aku pakai baju putih, dia dah siap sediakan apron. In case risau baju terpalit sos ke hape.

Sotong whaaaat?
Abam potong sotong kurita kecik-kecik
Masukkan bahan-bahan ya puan-puan, adik-adik semua
Laju deme memotong




Time dia kacau semua bahan, jangan dok dekat sangat. Kang kena baju, jenuh nak sental! Aku pakai baju putih. Ngada nau tak pakai apron. Memang mendapat la! Huhuhu!

Tak cukup dengan hidangan ini? Ok, meh kita tambah nasi dengan keju meh!
Aku tak suka keju!

Sambung kacau nasi dan keju


Sebab tu aku bagitau, ensure perut lapar bila nak makan kat sini. Order nasi dengan keju? Fuhhh mau tak kembang rasa tekak? Kena habiskan jugak. Orang belanja!


Ada menu lain. Tapi aku tak pasti apa. Rice cake je aku dok balun dari awal tadi. Nasi aku rasa sikit ja sebab tak suka keju. Kimchi pun aku tak sentuh sebab memang tak boleh masuk. Yang lelain tu aku ok je. 

Plan datang HQ semata nak meraikan Eunice, then MF ada hal dengan Marketing personnel hal keje dia. Tunggu la dia kejap sementara dia setel. Plan aku lepas jumpa Eunice, nak g Tissot Service Center sebab T-Touch aku dah habis bateri. Nampak gayanya tak kesampaian sebab hujan lebat di KL. Mau nak balik Semenyih kang, hadap jem lagi. 

Nggaak maaukkkk!

Comments

Popular Posts