Nasi Bamboo Sungai Klah, Sungkai

Bagi food hunter, jelas nyata takkan lepaskan peluang nak makan kat tempat rare camni kan? Aku so-so ja. Kalau ada mood nak makan lain sket, jejauh pun aku sanggup pergi! Hehehehe!

Ini kali ke-4 kami datang. 3 kali sebelumnya, kami patah balik dengan kecewa sebab parking tarak! Padahal boleh je parking jejauh sket. Oleh sebab ramainya manusia kat sini, kami malas nak bersesak-sesak sedangkan ada banyak lagi tempat makan yang lain. Kali ke-4 ni jelah, kami nekad! Yearghhh! Syabas MF! Kita berjaya akhirnya!
Kami park kat atas jambatan
Sayup orang ramai beb!

Dari utara atau dari seletan, exit Sungkai je sedara sedari cikebum-cikebum semua! Kalau korang datang lebih dari 3 orang, canteeekkk! Sorang beratur kat port nasi, sorang kat lauk pauk, sorang lagi jaga meja, sorang lagi beratur kat port bakar-bakar! Aku berdua ja. So, MF jaga meja. Aku jela kena beratur untuk semua spesis port yang ada. Tu belum masuk side dessert, minuman dan goreng-goreng mcam pisang goreng etc tu! Haiyo.. Patutla geng TT motor ngan keta suka nau lepak sini. 
Souvenir dari geng TT

Aku terpaksa call MF waktu beratur sebab nak tau apa dia nak makan. Cuma tak larat la nak beratur area lauk pauk walaupun kat area tu macam-macam lauk ada! Fuhh! Aku aim ayam bakar ngan kambing bakar je. Jangan tamak ok? 
Beratur untuk Nasi Kukus (ada caj SST)
Buluk takleh bawak balik tau?

Nasi buluh tu RM6.40 termasuk SST. Kena buat sesatu. Hantar nasik dulu. Then sambung beratur. Pastu g beratur balik kat lauk atau bakar-bakar. Kat sini ja terbakar kalori aku! Dengan ramai orang, maka berpanas la!
Aku tak makan kambing
RM29
Kambing bako kome!

Aku sempat jenguk je side lauk pauk tu. Malas dah nak beratur. Perut dah lapar. Pukul 2.30 petang stay ramai orang. Cuma geng TT motor dah mula beredar. Sebab tu ada banyak lagi tempat nak makan. Pastu datang pulak geng Honda Civic. Mujur kami dah cop tempat.


Untuk bahagian beverage, korang boleh pilih air yang sedia ada atau order macam biasa. Jangan risau, bebudak ni terlatih. Laju je buat keje. Cuma stay kena beratur. bukan depa p meja ke meja amik order tau? 
Bahagian dessert

Kami pun tak berlama-lama kat sini. Bagi peluang kat orang menunggu pulak makan. Dapat jugak makan kat sini. Kena bawak dak KA n SF pulak lepas ni. 

"Cooking is all about people. Food is maybe the only universal thing that really has the power to bring everyone together. No matter what culture, everywhere around the world, people get together to eat"

Comments

Popular Posts