Kampung Pinang Sebatang Chalet, Pengkalan Balak Melaka

Chak? Ambang tahun baru korang ke mana? Hujan-hujan pulak ni! Memang setiap tahun, hujan memang akan turun mencurah di sekitar pantai barat. Kita je masih lalai! Huh! Tahun akhir 2021 haruslah disambut secara bersederhana sebab aku pun takde mood nak ke mana-mana sangat. Banyak plan ke luar negara cancel maka, berhuhu sahajalah di negara sendiri. Let's ke Kampung Pinang Sebatang Chalet, Pengkalan Balak, Melaka! Panjang nama diberi. Camana aku tau? Aku study peta lately. Then, terus checked website derang dan masih ada 1 bilik kosong. 






















Kami sampai pun memang dah hujan. Spoiled the mood bila dah masuk bilik, lantai berpasir! Adeeh! Perut pun dah lapar, then jalan keluar pantai, masuk kanan. Nak jalan jauh sket aku dah malas sebab hujan lebat. Nasib la crew sini pinjamkan payung.


Nasib baik la sambal kicap and sambal belacan tu sedap! Aku order tomyam, tapi dah warna hitam? Rasa macam makan sup kicap pun ada! Perut lapar, dengan hujan lagi! Layan jela apa yang ada. What u expected? Hujan sampai subuh weeehhh! Risau pulak bangun pagi esok, tiba-tiba kawasan ni dah banjir! Adeh! 

Esoknya, ada keratan ini kat bawah pintu. Keluar pergi sarapan, nasi lemak dalam bekas dan kopi or teh tarik disediakan. Kalau musim panas, mesti best tempat ni sebab menghadap laut! 







Ready to check out! Nak ke utara pulak! 

Selamat Tahun Baru 2022!

Comments

Popular Posts