The St. Regis Hotel, KL

Chak? Hola pembaca budiman! Kali ni, aku nak share ngan korang tentang experience kami di The St. Regis KL. By the way, korang ensure bilik yang korang book tu with a butler! Aku booked under Agoda dan sengaja pilih bilik 2 queen bed with butler. Parking tu macam biasa, boleh validate card dan free untuk penginap. Nak ke KL Sentral, korang boleh naik shuttle from the lobby and terus ke KL Sentral setiap 30 minit dan dari KL Sentral, shuttle akan tiba setiap 15 minit. Easy right? Deposit RM500 dikenakan untuk bilik kami.















Welcoming cookies

Kolam belah kiri untuk residence

Okay, dah rehat, chill layan Netflix, layan solat, jom la kita turun berenang! Tapi, 10 minit ja mandi. Kulit aku dah tak selera nak hadap mentari petang yang hangat ini. Perut lapar la pulak! Meh order layan makan minum di tepi kolam! Aku pernah makan di Astor Bar dengan AB dulu. Nak uji sama lagi ke tak rasa kuey teow ni. Agak-agak, sama la kot? Still aku suka cara masakan koteow ni.



Kolam residence







Total makanan di atas, just tolak deposit dari bilik. Tak silap aku, RM164. Petang ni, kami nak cari kudapan pulak sebab minibar bukan kaleng-kaleng mahai depa caj nanti. Bukan tahap mengkhinzir buta nak sauk apa saja dalam fridge dan kudapan ye? Masih waras! =p





Esok paginya, aku dan MF turun sarapan. Sarapan di The Brasserie, level 2. Untuk tea or coffee, korang boleh order je. Selain dari tu, korang boleh ambil di buffet area. So far, makanan sedap! Tak sesia ambil sekali breakfast. Heheheh!
















Air cili, paprika, herbs, asam boi, whatsoever lagi! Pijar lidah n bibir guwe!
Kalau korang ambil bilik dengan butler, just call 0 dan mintak butler buatkan korang coffee (mocha, latte, chocolate, etc are includes) or tea (teh tarik, teh O also can order) or pack or unpack all the luggage yang korang bawak! Keep your worries away, butler ada 24 jam (kalau tak silap pemahaman aku la sebab our butler cakap dia keje by shift) akan ada orang yang ganti kat certain level untuk serves us. MF mintak butler bawakan cucur udang, dia pun terpinga-pinga! Dasar nak membuli! Huh! Kalau ikut aku, nak mintak butler dodoikan aku sampai terlena! Ahaks! =p

Iced chocolate ni sedap!

Comments

Popular Posts