Eastern & Oriental Hotel: Part 2

Lepas mandi manda, aku naik dulu sebab tapak kaki cramp! Tu laa... terlebih sangat! Kan dah mendapat! Layan bath tab sambil teropong laut dan gunung Jerai! Oh, what! Tingkap takde tinted! Waspada la ye! 

Lepas mandi bersiap, kami turun untuk dinner. At first, dah reserve table at Planters, tapi macam tak best pulak sebab kami plan nak jalan kaki ke Padang Kota. rupanya, 1.3km dari hotel! Terus cancel niat tu! Singgah di wing Heritage nak menyibuk kat situ, terus tertarik dengan Palm Court (Heritage Wing). Makan sini jela? Sini takde dress code! 

Sarkies








Complimentary




Dalam masa sama, aku keluar kat belakang Palm Court untuk snap gambar sunset. Tak cantik sangat sebab dari celahan bangunan! Aiseehhh! Total dinner kami, RM119. Sauces di atas memang sedap! Okay, here was the moment petang tadi.




Dah letih sebab pagi tadi kami dari Glenmarie, terus ke Penang. A massive traffic jugak sempena cuti sekolah dan orang dah gaji. Kami je belum ni! Blerghhhh! Here was the  moment during sunrise pulak. Our room dah termasuk breakfast. Untuk kids, extra RM34/person. Age below 6 is free! Breakfast sama ada di Planters Lounge (western breakfast) or Sarkies at Level G (buffet).





Rare










Teh tarik terlebih susu

Before check out nak ke kenduri SF, aku manjakan diri dengan tidur dan sambung berendam dengan garam. Harap toksin dalam badan terbuang dan kulit lebih anjal dari biasa! Hahahah! Berangan itu free! 

Apapun, selamat bercuti guys! Take care!



Comments

Popular Posts