Ina Cafe (Kedai makan tepi sungai), Balik Pulau

Lepas checked out, kami blur kejap nak pergi mana after this. Memula nak bawak mak ayah ke Muzium Peranakan. Tapi sebab kami changed the plan, nak ke Ipoh after hantar diaorang balik, so, aku googled tempat makan dalam perjalanan kelak. Here we were! Ina Cafe! Kedai makan di tepi sungai, Balik Pulau!
























Kalau korang datang berkeluarga atau lebih dari sorang, better masuk ke dalam kedai dulu untuk cari meja yang available. Bagi kami yang 1st time, mesti la nak meja yang dekat dengan sungai. Lucky us, memang ada yang kosong berdepan dengan sungai. Chewah! Sambil menikmati hidangan, sambil menghembus dan sedut udara segar! Tiba-tiba bau durian! Terus katup hidung! Belakang kedai ni ada dusun durian la wakkk! 

Humpphhh! 

Makanan memang kena dengan tekak mak ayah aku. Tekak anak depa pun masuk gak la! MF memang berpeluh makan kari jenahak dia tu. Sedap! Harga pun murah. Nanti kalau korang ke Balik Pulau, selain nak cari durian isi merah ke, musang king ke, cempedak ke, meh la makan nasi kat Ina Cafe ni. Tibeh, aku pulak yang mengajak! Hahaha! 

~Selamat menjamu selera guys!~

Comments

Popular Posts