Warung Banjar, Sekinchan

Ngaran ulun anakpakMail! Ulun urang Banjar! Kadabisa bersurah... hahahahah! Aduhai! Radaku lapar! Jauh tau kali ni misi mencari sarapan! Semuanya sebab crave nak makan pupundak? Salah satu wadei orang Banjar! Hari tu balik kampung tak jumpa wehh! Dah ramai orang tak buat sebab leceh! Mostly ada kalakatar dengan wadei kipeng je.

a.k.a Tepung Torak
Tengok menu terus rindu kat arwah tok!
Dulu dapat sambal ikan bilis dah heaven! So aku pilih sambal bilis makan dengan nasi lemak. Pupudak, and martabak pisang. Aku baca reviews, memang betul 'memalukan' orang Banjar sebab rasanya tak purely Banjarian taste. Tapi, lain padang lain belalang. Kalau nak sedap, ikut resipi and masak sendiri. Ahh gicuh aku back up. 
Martabak pisang




Aku rindu rasa asli, tapi ini saja yang aku jumpai. Balik kampung nanti nak merap mak suh buat lah! Aku nak buat? Kirim salam sajalah! 😂 Tanak nasi pun malas, inikan pulak nak follow resipi renyah? 


Jauh dari bandar, jerebu kurang. Angin sepoi sepoi bahasa menampar muka

Kedai hanya dibuka during weekend, sampai jam 11 pagi saja

Sebelum balik, acik kedai bagi kami wadei kipeng. Habiskan stok kedai. Alhamdulillah..  

Comments

Popular Posts