Tune Hotel KLIA 2, Roaming Man Pocket Wifi

Chak?
Selamat tahun baru...
Semoga azam kalian juga baru or repeat for last azam tahun-tahun sudah ok?
Huhuhuhu!

Permulaan tahun baru ni, berkobar-kobar nak mulakan pengembaraan baru kat negara tak jadi yang aku terpaksa batalkan 2 tahun sudah. Maka, tahun ni make it jadi la kan? Kali ni, kami g berempat. NH, SY dan SF. KA tak boleh ikut sebab dia baru je beli rumah. Lagipun nak himpun duit untuk trip bulan 3. So, kami proceed dulu. Just belikan barang yang dia pesan je.

Flight kami awal pagi, maka aku malas nak datang KLIA 2 awal subuh. Lagipun, SF dari Port Klang, SY naik bas YOYO dari Amanjaya Ipoh. Aku ngan NH je dari Semenyih booking kat Tune Hotel, KLIA 2. Untuk katil queen, kami kena caj RM233.70 termasuk breakfast. 

Aku dah mintak MF hantar ke Putrajaya Sentral lepas Maghrib. Sebab aku nak g amik pocket wifi dekat dengan kaunter check in Row Y bahagian Departure Level 3 KLIA 2. Senang cerita, cari Heng Heng Delights tu, sebelah kedai tu Roaming Man. Tiada deposit dikenakan. 
Sumber: Google





Aku dah 2 kali cuba Samurai Pocket wifi. Kali ni, try Roaming Man pocket wifi pulak. Coverage kat Siem Reap, boleh tahan best. Cuma bila naik tuk tuk atau naik boat area Tonle Sap Lake je coverage weenggg sket! So far, ok je. Harga aku sewa untuk 3 hari di Cambodia, RM45. Kami tong-tong berempat. Samurai Wifi mahal sket dari Roaming Man. 

Pastu kena turun ke Level 2 untuk ke Level 1. Cari Jaya Grocer, dekat dengan CIMB bank. Ada tulis Transportation Hub kat situ. Naik lift untuk turun ke Level 1. Penat gila nak berjalan.


Aku tak ikut fly over sebab nak snap benda ni semua kat SY. Kang sesat pulak dia nak cari Tune Hotel. Alang-alang dia pun dari Ipoh sampai tengah malam, join sekali la aku ngan NH.





Aku lalu kat NZ curry house tu untuk ke Tune Hotel. Area tu jugak ada kaunter bas, taxi, kereta sewa dan Capsule by Container. 

Urusan check in di Tune Hotel KLIA2, smooth. Dia mintak IC or passport je. Takde pulak kena bayar deposit. Dapat access card, terus naik bilik. Dah penat nak tunggu NH sampai. Terlelap terus.

Simple with 2 towels
26 C pun sejuk

Takda masa nak layan TV. Buka sebab takut dok bilik sorang ja. Huhuhu!
Jam 4 pagi kami bersiap2 nak makan kat bawah. Makan Restaurant. Breakfast starts on 4 am. Banyak pilihan makanan. No worries ok?

Get ready to board!

Comments

Popular Posts