Makan angin di Penang

Trip ke Penang ni sebab nak bawak Tuan Ayah dan Puan Emak berlibur. On the spot aku ngan kakak plan 4 hari sebelum kami plan nak balik kampung. Aku memang nak mencari hotel yang ada pool besar dan puas hati nak main air. So, aku godek-godek agoda dan terserempak la ngan Gurney Hotel Resort & Residence ni. Review kata ok. Bilik besar and so on. Tanpa fikir panjang, booked jela.
2 rooms for 2 bedrooms suite (RM600) untuk 4 bilik. 
Sumber Google
Sumber google
Sumber google
Pandangan dari bilik kami level 13

Boleh sumbat 3 orang


View dari 2 bedroom suite
Mesti terfikir citer antu! Hehehehe!
Pantai depan Gurney dah ditambak!

Gambar dari pool, terpaksa google sebab nak menjaga aib orang yang mandi manda kat situ. Padahal aku tak bawak handphone untuk snap! Heheheh! Ada google tu, boleh la nak bagi clear apa yang kami nampak and experienced ourselves. 

Apa yang tak best tentang hotel ni, kami terpaksa tunggu lift average 10-20 minit sesatu masa! Gila! Ada customer sampai mengamuk suh panggil manager kat lobi sebab dia terpaksa tunggu lift selama 30 minit sebelum dapat turun ke lobi! Kalau aku,pun angin.. 

Just imagine beli makanan yang sedia panas, tunggu lift saja makanan aku dah beransur sejuk? Time tu la aku dapat pengalaman drama suh panggil manager hotel tu. Heheheh! Manager tenangkan. Angguk saja. Memang salah pihak hotel pun. Sebab lift ada 2. Nak tampung customer hotel sampai tingkat 35? Selalu lift memang penuh naik dan turun. 

Apapun, best review pasal Gurney Hotel ni selain pool dewasa (kedalaman 1.5m) dan pool kanak-kanak yang awesome, makanan dari Cafeteria Hotel sedap! Sebab lepas mandi, perut lapar. Bawah hotel ada Coffee Bean. So aku beli Margarita Pizza and spagheti kat situ and top up Cucur udang (RM10 free teh tarik) ngan Nasi Beriyani (RM19.90). Licin! Mak ayah yang particular bab makan, memang senang hati petang tu.

Dah setel makan light-light sementara tunggu nak keluar dinner, kami decided nak makan dekat Tanjung Bungah je. 

Esoknya, jam 9 pagi kami check out. Kena bayar RM6 untuk Government tax. Memula aku nak try makan kat Transfer Road, tapi kakak aku risau ayah tak suka sebab tepi longkang ja. Then, kami ke Roti Canai Jalan Gemas. Elok dah sampai, kena beratur panjang pulak. Yang bestnya, kat situ parking memang disediakan! Letak dalam wishlist jela nak try makan situ lain kali. 
Sunrise dari level 13

Then BIL ajak makan kat Cargas Cafe, Bayan Lepas. Kat Cafe, aku tak boleh nak snap sangat sebab ramai orang! Makanan kat sini, nasi campur! Kari depa memang sedap! 
Terbaeeekkkkk! (Sambil jilat jari!) 
Penang maa.. parking suka suki! ;p





Ayam goreng ni epik!

Korang boleh masukkan Cargas Cafe untuk wish list korang. Selain tu, Roti Canai Jalan Gemas pun nampak menarik. Cuma takde gambar yang aku boleh share kali ni.

Apapun, selamat berlibur!

Comments

Popular Posts