Songkhla Province: Samila Beach, Kaysorn, Khlong Hae Floating Market

Lepas makan, kami jalan kaki ke Samila Beach melalui kedai makan tepi pantai tadi. Weerak bagitau, dah setel kat Samila Beach, wasep je dia nak amik kat mana. Dia nak solat sebab dia takleh jamak macam kami. Heheheh!

Dalam 5 minit jalan santai, kami selamat sampai kat area Samila Beach. Macam biasa, aku dah tak lalu nak snappy around kat Patung Duyung tu. Kononnya, kalau kita pegang breast duyung tu, akan dapat luck di kemudian hari. Kalau lelaki yang sentuh, mungkin akan dapat kawin dengan orang Thai. Haaa? Korang? Apa lagi? Try la! =p


Ramai orang santai kat kawasan rumput

Ride for 200Baht/person

NH teruja nak beli tuktuk mini


Pilih bang adik



Aku dah tak nampak mermaid kat situ 


SF sambung shopping

Then, kami ke Kaysorn nak cari paste tomyam dan small souvenir pulak. Weerak yang ajak ke sana. Kami ok je. Tambah lagi, aku nak chase sunset kat Khlong Hae floating market. Masih ada masa. 






Dekat Kaysorn, aku beli mama (instant Thai noodle orang selalu buat kerabu megi tu) dengan tomyam paste. Kacang pun ada gak aku beli. T-shirt, toto semua tu pun ada. Nak kata murah, tak murah sangat. Aku beli sebab kat sini terima Ringgit. Baht aku tinggal 450 je. Nak simpan untuk massage malam ni je. Kikikiki!

HF tanya pasal kacang kat Weerak. So, dia nak singgah kejap sebelum kami ke Foating market. Koh Kae, pistachio, gajus semua tu banyak kat Gimyoung (kimyong) market. Sementara HF beli kacang, NH pegi 7E beli Arabus lagi. Sedap sangat katanya.
Mintak kurang tau?

Matahari dah makin turun tu. Bagai dikata, kami singgah kejap je. Then terus ke Khlong Hae floating market. Ngam sampai, orang dah mula ramai. Aku tak pasti kenapa Malaysian sangat suka tempat ni. Oleh sebab depa ber3 belum pernah jejak, aku masukkan floating market dalam iti. Tapi, bila dah sampai, HF cuma beli pulut mangga then kami jalan2 tawaf amik gambar, terus decided nak balik. Pit stop terakhir sebelum babai Weerak as our personal driver a.k.a photographer. Sebulat suara, kami nak bagi dia extra 500Baht as his tips. Dia menolak, tapi kami memaksa. He deserved it!
















Jadi, kalau korang belum dapat driver nak bawa korang jalan-jalan, korang ambil no ni ya? +66 62279 9393 Abdul Karim (Weerak) tapi nid noi phut Malay dai na kha. (Reti sket2 je cakap Melayu) The rest dia speaking je. 

Comments

Popular Posts