Zaina Dimsum Restaurant, Hat Yai Manucipal Park

Sawatdee kha? Sabaidee mai na kha?
Assalamualaikum!

Hari terakhir kami di Hat Yai. Pagi ni rasa berat nak bangun awal sebab dah syok lena malam tadi lepas mengurut. Then kemas beg dah terasa lewat nak melena. 

Aku dah kawtim dengan Suthida hari ni, nak jumpa and pow dia breakfast. She was OK with our time. Kami kena tunggu minivan nak bawa kami ke Padang Besar jam 9.30pagi sebab kami tamau rushing sampai di immigration. ETS kami jam 1.45 petang. At least ada buffer 2 jam sebelum bertolak dari station Padang Besar ke KL Sentral.

Tepat jam 7 pagi, Suthida sampai kat hotel. And sedang elok, kami dah siap check out. Beg semua bawa masuk dalam kete dia dulu. Dia bawak kami makan dimsum. Bukan Chabura lagi, tapi Zaina Dimsum Restaurant.











Kedai ni famous dengan local people. Tak ramai aku jumpa Malaysian kat sini. Kecuali 1 bas rombongan yang singgah makan kat sini. Aku tak sempat nak snap around the restaurant sebab ralit sembang dengan Suthida. Since dia pindah dari CP Malaysia ke CP Bangkok, then dah lama tak borak. Selalu related hal keje je. Tapi arini, gossiping la weeeiii! Hahahaha!

Oleh sebab Suthida belanja, duit aku pun tinggal 70Baht saja, aku nak try makanan lain pulak selain Dimsum. Aku try roti canai ayam and kuih kat sini. Suthida add on roti canai biasa tapi letak susu? Haiyooo! Banyak kalori baaai!
Dalam dia ada kacang. Sedap! Cute pulak tu
HF ordered this bubur. Sedap!
Kuah sedap tapi banyak minyak
Sebelum dituang susu
Susu banjir oiiii!
Telur dadar with cheese

Sampai dah tak cukup meja makan berlima

Last teh ais utk HF
Soya cincau

Suthida insisted nak hantar kami ke Padang Besar. Tapi aku menolak sebab dah deal dengan minivan. Tak best pulak nak tetiba cancel. Kena pegang janji. Lagipun, aku risau dia bawak kami tak sampai Padang Besar, kang sesat sampai mana hala. Dia bawak kami ke kedai dimsum ni pun sesat, inikan pulak jejauh? Ohh... tak boleh nak husnuzhon dengan Suthida bab jalan. Weerak pun bagitau semalam suh cancel ngan minivan. Dia offer 600 Baht sampai Padang Besar. Tapi aku menolak jugak. Murah lagi naik minivan RM20/person. 

Stay ada masa, dia bawak kami ke Hat Yai Cable Car a.k.a Hat Yai Municipal Park. Tapi, kereta boleh naik sampai puncak bukit. Mujur la kami tak masukkan tempat ni dalam itinerary kami. Bosan gila! Even aku tak pernah sampai pun puncak bukit ni. Panorama malam maybe lebih cun dan asyik. Lain kali jela kalau Suthida nak bawak kami datang lagi.


Puncak ada port semayang
Tak sure berapa harga nak naik by cable car


Pokok apa ni?




Ni jela hasil jalan-jalan kami di Hat Yai dan Songhkla. Selain makan yang heaven, kita boleh belajar bab sejarah negara Thailand. Boleh je explore tempat lain yang bukan dari tourist spot. Aku pun sedar diri, duit tak berapa nak ada. So, ni saja la hasil merayap kali ni. Lain kali, kalau ada pot menarik nak share, aku letak kat blog.

Naik minivan kat border, driver akan mintak extra RM1 untuk selit-selit lagi. Haiyooo! Ni kalau aku bagitau Suthida, mau membebel makcik tu kat kitaorang! So, senyap jela. 
Train delayed sejam sebab masalah teknikal! Cis!
Makan laksa sambil bertinggung! Hahahaha!
Legaaaaa dah dalam train. Aku nak tido!

Comments

Popular Posts