Jalan-jalan Perak: Gua Tempurung, Restoran Saffani

Tak boleh makan lagi? Kita kena bakar kalori makanan pagi tadi sebelum kita jamah makanan tengahari. Ke mana kita?
Gua Tempurung!







Moh kite! 

Orang tak ramai
Pilih Tour mana yang korang nak

Fahamkan dulu track, baru korang decide ok?

So, kami decided ambil Tour 2, RM12/person. Jauh sket nak mendaki. Ada makcik dalam tu shared dengan kami, 120 meter tu bersamaan dengan Bangunan 27 tingkat. Kalau nak lebih berbaloi, tak nak basah, korang boleh pilih Tour 2. Tour 1 light-light kalau bawak anak kecil, ok la. 300 meter je jarak dari pintu gua. Tour 1 dan 2, tak perlu renjer ikut kita. 


Moh start!







 




Nyaman berangin ! Bestnyaaa!

Masuk je gua, ada air terjun mengalir kat bawah jambatan. Calm gila! Cantik pulak tu! Takde la bau tahi kelawar ke apa. Kelawar hanya datang dari April-Jun untuk mengawan je. Kalau korang plan datang gua, jangan lupa bawa torchlight eh? Air mineral juga! Semput nak naik weeehhh!

Then, kami g makan kat kedai kawan SY. Katanya ayam bakar situ awesome! Jom try test uji kat Restoran Saffani, Simpang Pulai.





Teh Ais kat kedai ni padu! Aku tak sempat nak snap gambar sebab tangan dah gaul nasi! Berbaloi makan time lapar! Hahahaha! Inilah hasil kami berempat makan! Extra ayam bakar shark amik saat akhir sebab SY suruh try! Semua pakat order teh ais, air kosong. Semua sekali RM49.20! 20 sen diskaun! Alhamdulillah. 

Lepas makan, kami dah hilang punca mana nak pergi lagi. So, aku ngan Shark nak ke Penang. SN terpaksa setuju je. Tapi SY tak nak. Kami kena ikut driver. Hahaha! Then terus ke Kuala Kangsar. Boleh singgah jamak dan pekena laksa kat situ pulak.

Kita sambung kat next entry. Banyak sket gambar nak share. Hehehe!

Comments

Popular Posts