Day 2 (Part 2): Damai Beach Resort, Santubong

Oleh sebab flight kami balik ke KL jam 8.20 malam, misi kami datang ke Kuching semata-mata nak makan, maka kita try terjah ke Damai Beach Resort pula ya? Cultural Village ada kat sebelah resort je. Tapi sebab dah lewat, kami tak boleh nak fully utilize tiket masuk nanti. 

Ambil masa 40 minit dari bandar Kuching ke Santubong ni. Kalau korang rajin, boleh search apa yang menarik di Damai selain pantai yang memikau. Ada sejarahnya juga ye adik kakak abang sekalian! Aku teringat lagu negeri Sarawak pasal Puteri Santubong dan Puteri Sejinjing dedulu. Hehehhe! How time flies!









Oleh sebab kami bukan penginap di Damai Resort ni, kami just bagitau security checked tu nak makan kat restoran dalam ni. Then, lepas! Selamat! Ye... kami bebetui nak makan la ni. Tak sempat nak google apa dah! Hentam sajalah labu!
Just in case

Then, kami pilih Cafe Satang sebagai port makan tengahari kami yang menginjak jam 2 petang dah ni. Lapaq weeiii!


Sup ikan salai terung asam (ikan keli)
Umai ikan
GM Mee goreng (sedap!)
Nasi ni datang dengan Beef ginger


Beef ginger

Dipendekkan cerita, makanan semua sedap! Umai tu, ikan merah. Aku harap tu ikan jenahak. Not Bad la. Mee goreng tu pulak, chef dr GM (nama hotel) yang masak. Unik, sebab makan dengan sup. Tak sesia berlapar-lapar sebelum datang tadi. Semua habis! Especially ginger beef tu. Aku baru tau sup salai tu ikan keli! Kalau aku tau dari awal, memang aku tak makan la! Hahahaha! Tapi sup tu memang sedap! Refreshing!








Kaki di akhir tahun


Aku baru tau yang aku suka snap gambar senget! Adoiiii! Maafin guwe! Takleh nak adjust kat sini. Tapi kat ig boleh! Heheheh! Kami sempat bersiar-siar kat sekitar resort ni sebelum kami gerak ke airport. Nak hantar kereta jam 6 petang. Tapi kami dah sampai sejam awal. Terpaksa la tunggu sampai la Farah datang ambil kunci. Kami pun tak rushing.

Tamatlah sudah pengembaraan kami di perantauan untuk tujuan makan! Terima kasih Shark sebab bersusah payah payung kami. Kena pulak memang hujan sekarang ni. Hahahah! Lain kali, boleh belanja lagi ehhhh?
=P
The total

Comments

Popular Posts