The Majapahit Restaurant @ MARC Residence KLCC


Haiiii!
Korang buat apa tu???? 
Hari ni, aku nak share ngan korang tempat makan santai dekat dengan Suria KLCC. Aku jalan kaki dari MRT Bukit Bintang ke sini. Konon nak recalled waktu keje kat Jalan Sultan Ismail dedulu. Hehehe! Padahnya, kaki sakit! Kurang stamina dah... Maklum, umur dah lanjut ni. Uhuk!

Plan makan kat sini sebab nak jumpa Awin, dia nak nikah minggu depan. Aku tak dapat meraikan resepsi dia 14hb ni. So, kami plan nak jumpa tengah-tengah. Dia dari Subang dengan kawan dia. Memula aku ajak SF, tapi dia terpaksa closing pulak. Tak sempat nak chase masa kami ke sana.

Apa yang menarik dengan The Majapahit Restaurant @ MARC Residence KLCC ni? Entah la... terpulang tekak masing-masing agaknya. Kebetulan, buffet ada promo. Buy 1 free 1. Tapi kami bertiga je. Baik ala carte. Then kami share.
Dekat dengan Suria KLCC



Boleh santai di luar


Ada walk in atau korang boleh pilih slot by call atau website. Ada masa-masa yang kita boleh pilih. Untuk lunch time, kitchen closed on 2.30 pm. Awin dah pilih slot 1.45pm. So, aku dah sampai sejam sebelum slot kami. Itu yang boleh jalan-jalan berpeleseran ke Suria KLCC tu. Jalan kaki 200meter camtu dah sampai. 
Aku pilih beraneka nasi goreng tu
Ala carte
Harga berpatutan
Kids
Ikan terbang

Sementara tunggu Awin n kawan dia sampai, aku order dulu sebab depa lambat. Risau kitchen closed, apapun tak dapat. Dah la lapaq ni. Huhuhu!

Thai milk tea
Sate ni sedap!

Bagi aku, nasi goreng hambar

Cucuk dengan tebu. Unik rasanya
Buffet closed on 2.30pm

Overall, agak mengecewakan sebab nasi goreng tu. Kami boleh terima nasi goreng kampung Malaysia je. Nasi goreng dari negara lain, tak menepati citarasa utara kami. So, tak boleh nak rekemen bawak MF datang makan kat sini. Heheheh!

Comments

Popular Posts