Japan: Tokyo Day 1

Kali ni, agak chaos dengan masa sebab pergi dengan family. Diri sendiri pun tak boleh manage well, inikan pulak kalau nak manage orang lain? Kena pandai cari masa tau? Multitasking tu wajib! 

Aku tak ingat last flight g negara lain, dalam 30 min sebelum berlepas baru open gate kat pintu yang sepatutnya kita fly. Kali ni, nak ke Haneda, sejam awal dari masa nak terbang! Memang kelam kabut la. Dengan nak jamak takdim lagi, sebab masuk waktu pun pukul 1.15 pm camtu. Boarding pukul 2.55pm. Kami masuk paling last. Itupun dah gelabah. 
On time, pesawat berlepas
Seat 16

Dari mesia lagi dah checked bila last train ke Kamata. Sebab malam ni kami tido kat Grand Park Hotel Panex Kamata, Tokyo. 


Study line apa yang korang nak naik untuk skip masa tercangak kat station.

Book awal untuk pastikan makanan yang korang nak dan lepas tekak tu ada.

Kami selamat touchdown tepat pada masa yang tertera kat boarding pass. 10.30pm waktu Japan, kami dah tercongok kat immigration. Alhamdulillah, smooth. Cuma, kalau korang bawak berkoyan duit dan jongkong emas, wajib declare. Beza Malaysia dengan Jepun, sejam je. Tapi matahari terpacak awal, ok? Namapun negara matahari terbit. 

Then, kami naik Keikyu-Kuko Line untuk ke Kamata. Hujan pulak dah! Dengan sejuk, dengan blur baru sampai. Konon nak jimat dari naik teksi (dari epot ke Kamata, dalam RM125/person) Dalam dok mencari-cari hotel tu la, ada hamba Allah yang nak dinner (dinner hape tetengah malam tu?) datang tunjuk jalan sampai la ke hotel. Alhamdulillah, terasa sangat beruntung malam tu. Baju kuyup dah tak terasa sebab kami nak cepat2 sampai hotel. Dah letih. 

Nak cari hotel, memang agak payah. Kalau korang menginap kat hotel ni jugak, boleh naik JR line je. Memang dekat je nak ke hotel Grand Park Hotel Panex. Bilik kecik je. Sesuai la untuk kami pejam sekejap sebelum gerak ke Osaka esk pagi. 
 Ada induction cooker? 
 Comel je jag masak air ni. Hati2 la dengan induction cooker tu. 
 MF kata function benda ni macam iron. Tapi kami buat as pengering baju basah kami tadi. Hehehehe!
Just masukkan pakaian dalam benda ni, then tekan button kat atas tu. 

Time to sleep!
Kroihhhhhhh!

"The more credit you give away, 
the more will come back to you.
The more you help others,
the more they will want to help you."

Comments

Popular Posts