Dayang Sarawak Corner Cafe

Sebelum tu, jutaan penghargaan kepada kawan-kawan yang datang PM dan tagging komen yg baik-baik di instagram issue gempa di Lombok Ahad lepas. Kami sihat walafiat. Trauma? Ada la sikit... cuma nak ke negara ada lingkaran gunung merapi tu, kami akan elak dulu la kot? Biar bertenang dulu.

Tak rugi korang explore Lombok. Best! Cuma, tang bencana, sapa yang kata best kan? Apapun, itu sebahagian pelajaran dan pengajaran untuk kita di Bumi Malaysia yang masih aman. Bencana pun banjir kilat, tanah runtuh ja. Itupun, salah sapa? Manusiaaaa jugak! Huh!

Tamau bebel dah pasal issue lepas... Kita yang hidup, teruskan perjalanan. Ok, jom makan!

Aku tau tempat ni pun waktu otw nak ke Alamanda sebab nak pos beg rotan yang geng Krabi pesan tu. Kat Alamanda ada kedai courier buka sampai malam. So, ke situ jelah instead nak ke pejabat pos siang hari time lunch time. Malas nak tunggu.

Aku bagitau MF, jom try ayam pansuh? Bila lalu tadi ternampak sign Authentic Sarawakian Cuisine katenyer. 
Dekat Presint Diplomatik, Putrajaya.


Malang sekali, takde ayam pansuh ye kawan-kawan? Midin pun takde! Sobsss! Order jela apa ada! Lapar dah ni!

Jom try layer?
Special tu potion dia banyak.


Ok, setel dah order, aku segan nak snappy banyak-banyak. Cempeqa teruk kata orang utaqa! Kehkehkehkeh! Tapi, sebab nak share ngan ampa.. Takpalah, sis cuba.



Pandan layer sedap weehhh!
Nasi ayam



Ayam kukus kot?
Mee kolok ayam special.
Aku masukkan sambal hitam dalam mee kolok. Melekat beb!

Ada chance repeat ke Kuching lagi next time. Ada alasan kukuh! Sebab ayam pansuh takde! Yeeeyyy! Selain tu, umai pun sedap. Makanan orang Iban kalau tak salah. Memang sedap menyengat! Ok, takyah cerita pada makanan yang tiada.

Korang nak rasa masakan Sarawak, boleh la datang sendiri kat sini. Boleh tahan gak la dengan makanan dan harga. Area situ ada banyak tempat makan. Nasi Lan Kedah pun ada. Kalau aku tak salah pandang nama kedai la tau? Maklum la... rabun!

"If we shouldn't eat at night, why is there a light in the fridge?"

Comments

Popular Posts