Restoran Simpang Tiga, Greentown Ipoh

Chak?
Bertemu lagi back to back bab menceeekikkk ja!
Herghhhh!
Patut naik sekilo bila balik kampung!
Aku terpaksa balik Semenyih sebab tak pulang menyambut raya Haji di PB. Sobbsss! Sedih! 
Nak menjana ekonomi negara katanya (padahal cuti tinggal 2 hari!) 
Pfffttt!

Ok, kelainan bila nak makan kat Ipoh? Suhaimi Cafe confirm dah tutup kalau tengahari ni. So, aku menggugel la nak makan kat mana. Nak ajak SY join makan, dia g mancing pulak. ND on the way g kenduri. Takpa.. hidup perlu terus! 

Let's try Restoran Simpang Tiga!


1st time aku masuk kawasan Greentown ni. Ada banyak butik kat area sini termasuk Ariani, Jakel etc. Butik muslimah la senang cerita! Tapi parking kena bayo ye yeop? Ate, awok tak ingat berape kene charge semalam? Udah lupe! Aiseeh! Sebab MF yang bayo! Awok dok sebelah je semalam!

Hangat yeop oiii!
Hangat pijo!
Awok dah lapo... Tak lalu nak snap gambo makanan kat sana tu.


Konsep kedai ni, tunjuk ja nak lauk apa. Nanti dia cedok. Ala-ala nasi kandar jugak la. Aku nak nasi putih dengan sambal udang. Tak sangka pulak ada petai. Kuah menarik! Sekali lagi, nak habaq, lupa nak snap gmbaq. Dah makan kenyang baru teringat! **tepuk dahi!

Menarik gak menu rusa tu!
Masa aku p, ada ikan tilapia ngan keli ja.



Pure weeh!


MF order nasi putih dengan ikan keli bakar. Pastu air barli ais. Aku pulak nasi putih dengan sambal udang petai. Nasi sepinggan RM2, sambal udang petai RM9, ikan keli bakar RM5. 
Pure Koppee ni! Nasib order teh o ais limau extra!
Ada jual ice cream.


Rest room, surau and pivacy room ada kat sini. Lengkap! Nanti nak try g malam pulak. Nak check pelanggan ramai ke tak? Kalau turun Ipoh, selalunya SY akan ajak lepak kat ANITAS ja. Situ pun sedap belud ngan tomyam dia. Dia orang Ipoh, tapi malas nak cuba tempat lain. Harap aku je ajak katanya! Cet!

Ipoh terkenal dengan tempat makan. So, korang boleh gugel tempat makan hipster kat area sini. Aku perut melayu, of course nak nasi jugak. Setakat light je makan western tu, ok je buat tea time break ke hape. Bukan menu utama la. 

What's next?

Comments

Popular Posts