Hatyai di Tahun Baru!

Selamat Tahun Baru 2020!
Apa cerita Wawasan 2020 aku tu? Mesti dah ada juta-juta dalam akaun tu! Hahahah!
Sejak mula buka akaun RM100 sampai la sekarang, sesen pun tak pernah top up! =p
Kereta terbang? Niaya la kereta banyak terhempas kalau accident! Huhuhu!

Dah merepek!
Jom kita teruskan apa yang berlaku sepanjang 3D2N aku kat Hatyai berseorangan! Dah takde keje sangat, balik je dari Kuching semalam, aku terus fly ke Penang esoknya! 

Korang boleh naik minivan dari Padang Besar ke HatYai. Sebelum ni aku dah kupas issue ni dengan geng bulan 10 hari tu. Kalau korang bawak kereta sendiri, then malas nak bawak masuk Thailand, boleh park kereta korang kat belakang KFC Pdg Besar. Sehari RM15.






Ni kalau nak menyewa with a driver

Hangat betui cuaca kat utaqa ni! Jangan demam dah la! Aku dah sesiap amik AXA Travel Insurance sebelum fly tadi. Risau gak jadi pape kat perantauan ni. Aku amik minivan dari station Padang Besar. RM20 sekepala. RM2 untuk bayar kat immigration Thailand.





Setel urusan, kejap je. Orang tak ramai. Aku dah terlentok dalam van. Just bagitau kat driver kat mana kita menginap. 50 minit kemudian, aku selamat sampai di hotel. Benda pertama aku buat, check in! Then aku naik tidur! Hahahah! Tak best langsung! Agak-agak lapar, aku ke Kai Tod Decha p makan!
Teh ais ni biasa ja
Kaw mok

Yang bestnya travel sendiri ni, kita bebas nak decide bebila pun. Nak p mana, nak balik tidur ke, tanpa merosakkan suasana orang lain! Petang sket, aku p menyibuk ke Central Festival! Wow! Heaven weiii shopping di ambang tahun baru ni! Naik tuktuk ke Central Festival, 100 Baht sebab aku sorang.





Snap dan blah!
Lee Garden area

Apa aku nak buat lagi ni? Balik dan tidur! Ada TV3 dalam bilik hotel! Hahahahah! Tu la keje aku sepanjang menginap sengsorang ni. So, ajak khun Thai lepak! Nasib dia available!
Roti canai kat Hamid's ni sedap
Ketam kari di Kai Tod Decha sedap
Tomyam ayam biasa ja
Hamid's Restaurant
View from Hamid
Ambang tahun baru
300Baht/pinggan

Orang dah mula ramai mabuk. So aku nak mabuk dok dalam bilik jela. Nasib baik hotel aku pilih tu agak berprestij. So, tak bosan la jugak nak menepek kat dalam bilik tu. Heheheh!

Macam biasa, malam aku g massage. Full body, 400Baht sejam. Kalau nak Thai body massage, 200Baht sejam tapi badan kau sakit-sakit la sebab main kepak-kepak! Ohhh tidak! Petang, aku amik foot massage 200Baht and foot scrub pun 200Baht! Heaven!

Day 2, aku nak ke Patthalung, tapi bunga teratai paling banyak bulan Februari. So aku KIV jela? Dah la kena bare cost sorang sampai 4800Baht 1 kereta. Tapi dia bawak 5 tempat la selain kawasan bunga teratai tu. Nak ke Songhkla, malas panas-panas ni. Ke sudahnya, tidur!

Untuk peminat gajus, koh kae, asam, sotong kering semua tu, korang boleh ke Kim Yong Market. Naik tuktuk 20Baht sorang. Dekat je ngan hotel aku rupanya. Ciss! Kain batik pun cantik-cantik. Boleh bargain (lod dai mai na kha?)


Boleh tahan gak harganya
7E lagi best!

Sempat la aku bungkus semua burger CP (halal) untuk MF. Jenuh aku jaga sepenuh hati agar burger tak rosak. Aku naik flight, boleh hand carry dari Penang. Kalau international je kena check in luggage. So far, sihat je burger tu. Heheheh!

Sekian saja pengembaraan aku sengsorang di Hatyai ni. Trip solo kali ni, agak membosankan. Sebab aku pun penat sangat nak explore. 

Hingga berjumpa lagi!

Comments

Popular Posts