Hotel Dorsett Putrajaya

As salam! Ura-ura nak PKP 2.0 is near! So why not kita jimba dekat area Putrajaya pulak? Ni dah habis bosan nak merayap ke mana dah kan? Why Dorsett? Sebab murah dari Marriot Hotel, Putrajaya! Hahahah! Nak save budget, kena la camni. Tambahan pulak last minute booked the hotel!








Untuk solo atau berdua, ngam la sebilik besar ni. Bagi yang lebih dari 3 orang, better ambil family deluxe atau deluxe? terserah budget anda. Nak mandi kat swimming pool, boleh ke Level 9, tapi aku tak snap gambar sebab ramai sangat manusia. Aku tanya kat receptionist, katanya 15 orang dalam satu-satu masa. Tapi aku tengok, lebih dari 15! Adeeh!
Oleh sebab aku takde apa-apa plan pun petang ni, aku nak sightseeing jela kat area Monumen Alaf 21 tu kalau tak silap. Then waktu aku sampai tadi, ada Food Truck Putrajaya depan hotel. Kena menapak jugak la. Bawah hotel ni ada Suria Mall. Parking adalah percuma.











Nasib baik gerimis! Kalau tak, mau aku menapak sampai ke Ayer 8! Tapi kena melintasi jambatan la. Nak jalan sorang-sorang, aku okay je. Cuma jadi segan dengan geng berbasikal kat area ni. Dah penat berjalan, terus singgah McDonalds kat area tu. Then, kecewa, kitchen problem. Just ada jual desert and minuman je. Lepak kejap hilangkan penat, then sambung jalan balik ke hotel. 

Hotel Dorsett Putrajaya, berdekatan dengan Masjid Besi, Monumen 21, Food Truck dan banyak lagi. Just walking distance nak jalan-jalan atau jogging keliling tasik. Orang berbasikal pun ramai. 

~Selamat PKP 2.0~

Comments

Popular Posts