Restaurant De.Wan 1958 by Chef Wan, The Linc KL

As salam guys? Ready to eat sekarang sebelum PKP2.0 announced? Okeh, meh sini sis nak share tentang pengalaman kami tasted the food dari Chef selebriti tu ye, tak lain tak bukan, Chef Wan! Resipi dan restoran dia, of course kadang bukan dia yang totally masak kan? Sebab aku dah 2 kali ke sini, then aku cuba nak compile cakap-cakap orang before this. Ada yg kata overrated dan ada kata sedap. So, mari kita rasa sendiri! 










Kali kedua aku buat tempahan hanya melalui tabbleaps. So, korang boleh pilih date, masa, brp pax dan ada extra ocassion tak nak tambah? Then, sehari sebelum date, tabbleaps akan bagi reminder dan staff De Wan sendiri akan called pasal confirmation of reservation tu. Macam aku dah letak jam 6 petang, so 6pm la datang kat kaunter and staff akan check the name list of reservation tu.



Hari ni, ramai celebrated birthday and special ocassion, so agak riuh sket tapi still selesa. Layankan aje... Faham je orang nak sharing the moment with the beloved ones kan? 
Sementara makanan dihidang, kami diberi kudapan dulu for free! Rempeyek ni sedap! Kacang dal pun tak kedekut. I give 4.5 stars. Oh, korang kat sini tak perlu nak order nasi tau? Nanti akan ada 'dayang-dayang' yang akan serve korang nasi susu atau nasi tomato. Kalau tak silap aku, 2 jenis nasi la. Tak sure kalau ada jenis nasi yang lain. 









Kerabu pomelo tu, lain dari yang lain. Even limau bali, tapi rasa dia memang unik! Sedap! Kerabu pucuk paku kerang pun sama. Mak lodeh mix sayur tu, kuahnya pekat. Asam pedas ikan siakap, biasa ja. Sames goes to ayam Penchok yang aku sangka ayam masak merah. Puas hati untuk perut yang tak sabar menanti untuk diisi. Cuma, my bad experience, teh ais tak best. Sebab tu kali kedua, aku just minum plain water. Jadi la kan?

Sempat aku beli tiffin De Wan tu... size L RM60 dan S RM50. Aku borong sekali 3 tiffin's. 2 untuk hiasan, 1 lagi untuk bawak bekalan hidup ke office nanti. Huhuhu! Tak sure berapa lama bertahan. 

~Selamat mencuba~

Comments

Popular Posts