Bo Dining at The Linc, Bhai Jim Jum, IOI Mall Putrajaya

Salam guys! How are u? Perhaps u guys better and healthier than before! Ameeen!

How about the saying, "temanmu adalah manusia bukan makanan!" hahaks! So, jom makan untuk meneruskan kehidupan bukan hidup untuk makan! Sebab tu rakyat Malaysia ramai yang obes! (walhal diri sendiri pun kuat makan)! Insaf!

Firstly, jalan-jalan kat The Linc cari apa nak makan, then nak try Bo Dining at The Linc yang tak ramai orang di hari bekerja. Aku suspected tak halal... ehh, free pork? bukan makan situ percuma makan pork tau? Cuma ada dihidang alkohol. Recce the menu, ada masakan asean. Nasi lemak pastu aku sengaja tukar dengan nasi putih. Ala carte the menu way better daripada tak lalu nak makan nanti.










Nasib la meja berbunga riang tu dah reserved! Kalau tak, boleh lepak di bawah rimbunan pepohon rendang itewww! Gigih sangat! Hahahha! Aku tak sure kedai makan ni menarik dengan suasana yg tenang and santai. But so blend with the French style. Ke, memang kedai ala Perancis? Sorry, tak pandai menilai dari nama menu. Menu pun kena scan, so tak sempat nak screen shot sebab perut dah lapar. Korang boleh rajinkan diri google dulu sebelum try eh?





It's really blend into Asian sangat! Nasi lemak tukar kepada white rice, then sos ayam ty memang sedap! Ensure korang betul-betul lapar macam aku. So setel la hidangan nasi tu.

Next makan-makan, kita try Bhai Jim Jum (Thai style hotpot) pulak kat IOI Mall Putrajaya. Biasalah, comp orang Thai, so pekerja pun nak jadi Khun Thai pulak buat masa sekarang sebab takleh ke mana-mana. Huhuks! 



Macam biasa, pun ngah lapar jugak sebab kitchen off jam 7 malam. Kena lelaju buat carian menu apa yang mejadi pilihan perut. Pulut mangga aku tapau untuk MF, and sedap. 



Koteow tu improvise sebab AB tak makan seafood for now. Then tukar kepada ayam. Aku pilih nasi goreng kari hijau. Licin aku ngaappp! So, korang ensure perut memang lapar baru licin macam kami kot? Heheheh! Ramai yang order hotpot, tapi not for today untuk order camtu. Lain kali boleh try. Air pun sedap.

So, korang boleh try!
Sekian, terima kasih.

Comments

Popular Posts