Restoran Seri Pekan & Kedai Kopi & Teh, Kuantan

Hai guys! Sihat ke tu? By the way, aku ke negeri Pahang atas urusan rasmi. Tapi dalam rasmi tu kena selit nak makan kat tempat yang boleh dikatakan famous with local people. Haa.... kalau korang jenis particular dan was-was, tak digalakkan ikut tabiat ini. Ah Yong bagitau kami, kedai ni takde pork dan hanya ada alkohol. Kedai kat kawasan ni kalau nak jual makanan ada babi mesti ada sijil pork. Tak pasti kenapa. Kita ketepikan bab tu, dan meh kita tengok apa yang menarik kat Restoran Seri Pekan ni. Tepi jalan je! But the foods were nice! Sedap!



Bandar Pekan ni memang sesuai nak diteroka sebab asyik-asyik aku ke Kuantan je! Dari Kuantan ke Pekan dalam 45 minit berkereta. Nice la bandar ni! Ada istana and banyak muzium! Kedai makan pun epik juga! Maklum la, kawasan Najib. Ahh tibeh!










Lepas makan, mata dah kuyu. Ada 1 lagi farm yang kami akan teroka petang ni. Tapi dah bagitau Ah Yong, kami nak check in dulu and jamak siap-siap. Risau lewat petang baru sampai hotel. And telahan kami tepat. Kami kena patah balik ke Kuantan untuk attended dealer di sana. Yang bestnya, kami lepak minum di kedai Kopi & Teh, Kuantan.

Apa yang menarik? Haaa... aku try minum kopi terbalik! Lastly menyusahkan aku nak minum, aku mintak waitress tukar terbalikkan kopi aku ke asal supaya mudah nak sedut! Huh! Cara nak minum, tarik straw perlahan, then tiup straw tu sampai keluar buih, then air akan keluar sket demi sedikit kat piring. Waktu tu la korang sedut kopi tu! Tak kuasa aku nak main buih minum air liur sendiri pulak. Hahahah! Just ambil pengajaran jela... kikikiki!









Comments

Popular Posts