Banyan Tree, Kuala Lumpur

Apa nak dibuat cuti sekolah kali ni? Short vacation jela sempat yeee? Lagipun, aku nak ambil parcel self pick up (alasan nak merayap ke Pavilion KL) tu sekali. Huhuhu! Summer sales kali ni, boleh tahan rambang mata ni! Adeh! 

Keep your time safe, let's aku share ngan korang apa yang menarik di Banyan Tree KL. Booked last week and dapat la harga patut untuk spesis hotel 5 bintang. Dalam masa sama, aku dah called reserved untuk dinner di salah satu restoran di Four Seasons KL jugak. Kenapa tak dinner je kat Banyan Tree ni? Cukup la sekali aku n kengkawan tried last year. Makanan kampung takde. Aku nak kenyang! Huhuhu! 

Bangunan Banyan Tree ni ada residensi jugak. So, korang ensure under hotel atau resident sebab lobi tak sama. Parking pun ada ditulis HOTEL, VISITOR dan RESIDENT. Dari GF, nak ke hotel, terus naik ke Level 58 dan check in kat situ. 

Photo credit to Banyan Tree website





Welcome drinks and tidbit! Ya Allah kuih bangkit tu sedap!
Urusan checked in, dipermudah. Korang duduk je kat kerusi yang kosong, nanti crew bertugas akan served korang. Dari hal buka pintu lif, nak angkat barang apa semua, just let them know je. Nanti derang akan uruskan. Deposit RM300 dikenakan dan bilik kami termasuk breakfast untuk 2 orang. Untuk kids, tak silap aku RM74/head.















It's not a complimentary drinks

Arabica yang lazat dibuat dari coffee machine
During booking, dah pilih haruman yang kami nak. Then, room service personnel datang cucuh untuk kami jam 6.30 petang. Colok wangian tu tahan la dalam 30 minit. Lilin tu tahan dalam 3 jam. Maka, harum semerbak la bilik rasa macam nak tidur time tu jugak! Huhuhu!
A welcome fruits in the room

Masa dah mencemburui kami sebab aku booked dinner jam 8 malam kat Yun House, Four Season. Sekarang dah jam 3.45 petang, kena turun ke Pavilion KL pulak sebab nak ambil barang self pick up. Lepas Asar, siap-siap nak mandi kolam. Here we were! Conquered the moment kejap! Tapi air sejuk banget! Aku layan kolam 30 minit je pastu dah surrender!













Esoknya, kami naik sarapan ke tingkat 58 di Horizon Grill. Alhamdulillah, puas hati dengan layanan dan makanan. Korang boleh pilih nak menu yang disediakan atau ambil sendiri with unlimited food. Minuman pun sama. Order ja air apa yang korang nak dalam menu tu. Kecuali alkohol la.















Hot chocolate yang mengancam!

Nasi lemak sotong
Nasi lemak udang

Strawberry smoothie yang sedap!
Scallop dim sum pun sedap!

Special of the day! Baulu dengan sira apantah dia cakap

Teh tarik 




A babai (goodbye) drinks. Sobs!

Comments

Popular Posts