Fish Farm Restaurant, Penarak Langkawi

Malam ni, even kami sangat kenyang makan waktu cruise petang tadi, Mirul insisted nak belanja kami makan! Haizzzz!
Cheat meal lagi nampak gayanya! 

Fish Farm Restaurant ni, aku tau bila layan Battle Trip (Korea reality TV show setahun lepas) then terus pasang angan-angan nak makan kat sini bila datang ke Langkawi (bila bajet dah tembun baru boleh plan). Mirul cakap, majoriti driver yang bawa pelancong memang suka kalau ada job datang sini sebab komisyen lebat! Huhuhuhu! According to Mirul, harga kat sini harga istana. Hahahah! Ok, aku boleh faham kenapa.







Ada banyak menu. Nasi goreng, western pun ada. Oleh sebab aku dah penat mandi jakuzi kat laut tadi, terus rasa takde mood nak snap banyak-banyak. Apa yang terbuka je. Lagipun, kami sekadar order nasi goreng seafood dgn udang lipan 2 ekor (mantis prawn).


Dah femes rupanya
Port snappy





Kualiti malam pakai hp tak clear



Restoran ni akan jadi mahal kalau korang main cedok ja lauk yang korang nak makan. Macam kami ni, dah orang belanja, so aku pun tak sure berapa kos yang Mirul kena bayar? Nak tanya, segan. Hehehehe! 
Nasi goreng seafood (kami kongsi bertiga)
Udang lipan masak apa eh? aku lupa
Udang lipan masak kam heong
Telur udang lipan tu syahdu!
Epal nenas
Asam boi

Kami lepak sampai semua pengunjung dah balik! Sebab kami sampai pun dah pukul 10.30 malam. Aku dah letih sangat ni. Seharian merayap je arini. Esok, pukul 10.30 pagi dah kena standby ke Tanjung Lembong untuk balik ke Kuala Perlis.

Bagi aku, makanan kat Langkawi ni sedap-sedap belaka. Cuma harga jela yahudi! Korang kena pandai pilih tempat makan. Kalau nak murah, skip area Chenang. G makan kat tempat yang aku rekemen tu. Kat Fish Farm ni, memang pricey sebab kawasan international. Dulu owner ni bela ikan. Then sangkar asyik pecah je, rugi! Then baru dia upgrade kawasan sangkar jadi restoran. Ini yang Mirul cerita la. Aku dengar then share ngan korang.

Tepuk dada tanya selera.
Plus, wallet anda! Hehehehe!

Updated on 13/1/2024













Comments

Popular Posts