Berbuka di Gopeng Glamping, Perak

Ini semua plan SF! So, tanpa teragak-agak, aku mengiakan nafsu beliau nak makan secara jemaah dan buffet hanya RM30/person (early bird)! Dalam masa sama, aku ajak AB join the crowd sebab beliau penting dalam misi kami ke Ipoh ini. Hahaha! By the way, dari KL, after Zohor, terus ke Hotel Impiana Ipoh untuk check in. Aku tak share hotel Impiana kat sini sebab kotor! Harga website lebih murah dari agoda. So, kalau korang tak kisah, then boleh proceed. Maybe kami je yang tak bernasib baik.

Settled jamak, kami gerak ke Gopeng Glamping Park, Gopeng. Dah dekat larut petang, kereta makin banyak. Aduhai! Mujur kami sampai on time, orang masih memanggang! Weehuuuuu!
























Jalan masuk ke Gopeng Glamping ni kecik je. Jangan lelaju masuk ke dalam tu yeob! Risau tersagat kete orang lain kang! Berselisih kereta, kena la ada budi bicara ye? Waktu kami sampai, hujan baru berhenti, lega di situ. Payung mana bawak? Cis! Surau, toilet semua ada. Kalau korang menginap kat sini, memang kena mandi dan solat kat tempat yang disediakan. Kalau dalam glamping korang tu muat, okay la. Dengan harga RM30/person, memang berbaloi! Koteaw goreng sampai sekarang menjadi igauan hamba! Sedap koteow goreng kampung camtu. Rindu!







Kuih muih sedap, kuah roti jala pekat melikat, sup ayam pun umph! Cucur tu sampai 2 kali AB repeat g amik kat kaunter cucur dekat dengan roti jala. Cuma nasi mandy and biryani je keras sket maybe kurang air. Yang lain tip top! Betul makan sampai muntah, balik hotel memang aku muntah maybe perut tak biasa hadam banyak jenis makanan dalam masa sama! 

Balik bilik, then kami supper kat Konda Kondi, Ipoh pulak. Sorry tak sempat nak snap sebab aku takde mood nak snap sangat sebab dah penat. For me, Konda Kondi tu biasa je, air pun lebih kurang. Mushroom soup aku, terlebih masin. Pening kepala awok! Sekian saja cerita kami dari utara. 

~Selamat menjalani ibadah puasa~
(^_^)Y

Comments

Popular Posts