Four Seasons Hotel, Kuala Lumpur

Plan otak seminit kali ni ditaja oleh MF! Beria nak pergi pasar beli lauk nak masak berbuka dan sahur nanti, tup-tup ada orang ngada nak bersahur kat hotel! Adeeh! Nak beli jiwa punya pasal, aku layankan jela even aku memang niat nak rehat minggu ni. Aku deal with AB and he was the one offered nak hantar ke hotel after work. Then kami ada dinner malam ni. 

With no doubt, staff and crew was friendly, aku called untuk reserve table dinner kat sini memang dah full! Nasib la aku bijaksana, so buat carian on the spot mana nak makan nanti. Sebelum tu, let's usha apa yang menarik kat Four Seasons Hotel KL ni! 








FS ni just bersebelahan je dengan Suria KLCC. Bangunan FS attached with mall and residency. So, kami parking kat B2, then naik ke G. Kat situ ada concierge je, nak check in, sila ke level 6B and korang boleh nampak restoran yang ada kat level ni. RM1500 as a deposit and done check in, nak mandi manda.





Ohh... lupa nak share bilik. Dah sibuk sangat nampak air tak sabar nak berendam! For me, dengan keluasan 52 meter persegi tu berbaloi dan selesa. Sejadah pun disediakan. Oleh sebab kami check in di bulan Ramadhan, then breakfast digantikan dengan sahur. Staff dah forward kat MF menu apa yang kami nak esok paginya, and deal with iport yang bilik sediakan.
















Okay, let's take a look sahur's menu pulak. Aku hentam ja sebab dah biasa tak sahur. Tapi sebab dah include dengan bilik, pilih jela apa yang best. Teh tarik versi tak tarik dan panas tu menarik. Tapi sebab dah tak panas, aku taleh habiskan. Overall, baik order makanan dari kedai berdekatan je sebab tak menambat selera aku subuh tadi. 








Lepas sahur, solat subuh, then sambung tido! Kami dapat message, boleh late check out until 2pm! Yeeeyyy! So, jam 1030 pagi terus ke KLCC shopping apa patut dulu sebelum jalan kaki ke Pavilion KL. Sempat shopping lebih kurang kat sana, then balik ke hotel naik Grab. Jam 2pm, settled check out, ayuh la pulang! Nak sambung tidur lagi ni! Hahahah! Penat berjalan katenye! Dengan cuaca kejap cerah kejap hujan!

Zzzzzzzz!

Comments

Popular Posts