Hotel Maya, Kuala Lumpur

Chak? Bulan puasa ni, bukan bermakna kita pun kena lemau dari bersiar-siar! So, aku ambil kesempatan ni untuk meraikan puasa dengan cara kami sebab malas nak balik Semenyih after iftar nanti. Jumaat kot? Mesti jem! No way! Dengan last minute persiapan raya lagi, dengan hujan pulak sekarang ni... Oh nommm! Better to get a rest and clear mind katenyeeee! Heh! Let's mana tuan puan? Jom kita try Hotel Maya, KL! Depan hotel ni ada Pelita Nasi Kandar. Pastu jalan kaki selama 10 minit dah sampai KLCC, jalan sket boleh ke Saloma Bridge seterusnya ke Kampung Baru! Yeeeyyy! Banyak tempat aku nak jalan-jalan, tapi hujan le pulak! KIV jela! Jom tido!










Aku compare harga via agoda, booking dan website! Ternyata, aku terus called receptionist and booking terus! Murah banyak weehhh! Untuk junior suite, aku dapat dalam RM348/night tak termasuk breakfast/sahur. Kalau nak sahur, just add on RM26 je. Tapi malas pulak nak bangun awal pagi. So skip je la. Nak parking, sebelum keluar korang validate card dan bagi no kereta je kat recept.








Malam tadi, ramai geng office berbuka kat sini. So, hiruk pikuk kota la... Hujan masih mencurah, jalan masih jem, tapi hati kami tegar sebab nak supper kat Kampung Baharu! Lastly, stuck di jalan je dah lebih 30 minit walhal nak makan singgang tu dekat je! Adeeeh! Nak patah balik pun, perut still lapar sebab aku makan ringan je berbuka tadi. Hasilnya, redah! Dapat makan singgang panas dengan ikan sangai camtu adalah sorga! Huhuhu! 


Comments

Popular Posts