Cendol Sagu Rumbia, Kampung Pulau, Labu

Sebelum ke MATTA Fair di MITEC, kami sempat ke Cendol Sagu Rumbia, Negeri Sembilan. Exact location, di Kampung Pulau, Labu. Hilir ke Hulu aku tak sure. heheheh! Okay, hasil carian di google, maka kami gave a try! 

Kedai makan ni just tepi jalan, dan korang dinasihati slow down bila google maps or waze cakap lagi 50m nak sampai tu, memang dah dekat sangat sebab betul-betul tepi jalan dekat dengan jalan masuk ke Kampung Pulau. Nak parking belah dalam atau tepi jalan, terserah anda. 






Laksa, mihun sup ada dijual kat gerai ni
Konsep kedai ni sangat simple dan minimalist. Nak makan belah dalam atau luar, tengok pada kekosongan. Kalau korang datang lebih dari sorang, boleh cari tempat kat belah dalam atau luar, then makanan terus bayar di kaunter. Total makanan kami, RM14! AA suruh aku teka, semuanya tak mengena! Paling tinggi aku letak RM36 dan minimum RM22. Hahahah! Lupa, aku kat Nismilan! Kat kampung pulak tu! Mana boleh jual mahal-mahal! 
Keria memang rasa cukup manisnya
Sekarang famous di IG, I gave a try... tak kena dengan lidah





Koci labu ni memang sedap!
Belakang kedai terdapat surau dan toilet. Memang selesa nak lepak kat kedai kampung ni. Cendol durian dan pulut durian pun ada dijual dekat dengan kaunter bayaran. Aku tak boleh nak ambil gambar sebab tak boleh dengan bau durian. Bagi penggemar durian, boleh try makan cendol durian nanti. 
Okay, nak sambung perjalanan ke Mont Kiara! 

~Selamat menjamu selera!~

Comments

Popular Posts