Restoran Terra Pong Batu 18, Hulu Langat

Kami dah buat reservation 24 hours before kami datang ke Restoran Terra Pong ni. Kalau nak elakkan dari makanan sampai lewat atau kena queue during peak hour, better reserve your table and pay for 50% dari jumlah harga makanan yang kita order. Korang boleh check kat website Restoran Terra Pong untuk info lanjut. Parking memang besar saujana mata memandang.























According to orang yang kerja kat Restoran ni, restoran ni dah dibuka dalam 6 tahun lalu. Nak buat tempat ni saja ambil masa 8 tahun. Last 2 years ada banjir besar kat Hulu Langat, impact kawasan restoran dan diaorang rugi. Belum masuk PKP lagi, memang teruk jugak la waktu tu. Sekarang baru nak gain back the massive. 30% je customer reserve the table, the rest just walk in, so kalau customer sanggup tunggu their turn untuk makan, dipersilakan tanpa reserve. Pihak restoran risau dengan rating buruk je kalau makanan lambat sampai. 

Selain makan dengan family or friends, korang boleh datang untuk mesyuarat or private party ke hape. Just call or terus ke website dan booking direct dengan diaorang. Surau dan toilet memang selesa. 

Sup pok tek yang sedap








Total makanan kami, RM124 camtu. Selain restoran, korang boleh stay di Villa Terra Pong ni. ada 1 villa dan dalam villa ada 6 buah bilik dan kolam renang di tengah-tengah. Harga RM2500/night untuk 18 orang. Mana-mana yang nak buat family day memang berbaloi. Macam aku yang tak suka hutan, memang takpelah.. kami stay hotel je! Huhuhu!

Okay, nak sambung makan! Theme in the night lagi awesome sebab disimbahi dengan lampu-lampu. Aku yang rabun ni, makan waktu siang jela. Mudah nak ambil gambar! Ahaks!

Comments

Popular Posts