Warung Saga, Kampung Mahmoddiah, Johor

Dari Masai ke Kampung Mahmoddiah dalam 15km dan during peak hour, ambil masa sket sebab kereta berpusu nak ke pejabat. Waktu dah smooth, baru kami keluar makan. Tengahari ada meeting dengan dealer then terus ke Desaru. Sementara tunggu sales personnel sampai, let's mencekik dulu! Ke mana kita? Let's try Warung Saga! Dah lama dibuka! Since 1986 katanya! Dekorasi kedai simple dan makanan yang dijual, of course la makanan Johor-Jawa. Aku agak jela. Sebab aku makan nasi ambeng tadi. 






Aku pun nak susun gambar-gambar aku kat dinding bilik la! Agak-agak rindu kat diri sendiri, boleh tengok diri sendiri posed! Ahaks! Canggung jugak nak order makanan ni. Laksa pun ala nyonya (kuah kari) camtu. Tak reti guwe! Maka, pilih nasi ambeng, nasi lemak dan lontong kuah. Jadi le! 





Aisehmeeeen... Report aku kali ni penuh dengan penjelajahan tempat makan je ni! Adeeh! JJCM sambil bekerja kira ngam la kan? Heheheh! Kalau korang suka makanan Jawa atau nak try masakan Johor, sila datang ke Warung Saga. Not bad! Nasi ambeng ayam merah sedap. Mi goreng pulak tawar. Aku tak habiskan pun. Terasa asid borik. Total makanan kami RM27. Nak google lunch mana pulak ni! =p

~Selamat menjamu selera!~

Comments

Popular Posts