JP Teres, Grand Hyatt Kuala Lumpur

The unplanned tempat nak makan ni diadaptasi dari kisah benar Wishlist aku nak makan nasi ayam di JP Teres ni. Dari pagi, sambil kunyah nasi lemak ikan bilis kat Bangi, aku dah 'buat kerja' which reserved the table untuk aku dan MF tengahari nanti. So, nak killed the time, kami ke Kinokuniya KLCC cadang nak beli komik, tapi semua dah tayang kat Netflix. Next chapter, MF nak cari e-novel yang dia selalu baca kat internet, tapi takde dijual. Mana nak pergi ni? Aku reserved jam 12 tengahari. Jam 11.20 pagi dah jalan kaki ke Grand Hyatt, dalam masa sama plan nak tanya kot ada kekosongan during new year nanti untuk staycation, but yearghh... pakej yang ada sekarang untuk 3D2N stay. No 1 night purposes and sold out! Blerghhh! 

The crew called me, hari ni untuk lunch time takde ala-carte but buffet, RM118/net. So, we were okay to proceed. And nasi ayam still ada dalam buffet! Makan la apa nak makan sampai kembung! Nasib la kami park kete kat KLCC, so lepas makan dapat jugak brisk walk kat taman KLCC tu. Heheheh!






Kaunter nasi ayam

















Okay, dah ready nak marathon nak p mai p mai tang tu amik makanan. Padahal masih kenyang sarapan tadi. Adeh! Ku sangkakan ala carte.. ni dah 'dipaksa' pulun amik makanan ni! Ke sudahnya, kami tried majoriti makanan yang ada dengan jumlah yang mampu kami makan. Even nasi ayam yang main menu tu pun aku mintak dia nasi suku. 
Cendol yang kurang manis

Kuah rojak yang padu

Nasi ayam (main course)




Kerabu ayam, hati, kentang
Nescafe tarik
Bubur kacang merah
Teh tarik


Comments

Popular Posts