Opposite Place, Jalan Hang Lekiu, Melaka

Bagi yang suka travel bajet sederhana, mesti tau guesthouse tu camana? Hotel style OYO camana, and so on kan? Dah menua ni, jarang aku nak try guesthouse sebab tak suka toilet or bathroom di luar, tambahan lagi kalau bangunan heritage under UNESCO macam kat Penang dan Melaka ni. Sebab nak jaga struktur asal bangunan, maka toilet kat luar dari bilik. Itu sepertimana tipikal member aku fikir la! Hahahah! Dia tengok rupa guesthouse ni dari luar pun, dia dah start pandang aku dengan mata kecik! Ele! Ko sabajap! Aku terjumpa guesthouse ni secara tak sengaja dalam Agoda. Lain kali, korang boleh direct contact owner (Winnie at 012-6990338) atau compare harga with their website, itself https://opposite-place.com/facilities/










Dalam Opposite Place ni ada kedai kopi, Eat@18, tapi sekarang dah tak buat kopi, just buat cookies untuk dijual. Tak sure pulak kalau dia jual makanan at certain time. Lupa pulak nak tanya sebab budak tu busy buat cookies yang sedap! Pun sekali lagi lupa nak snap gambar cookies. Heheheh!
 
Berhadapan dengan Opposite Place ni, ada guesthouse yang awesome with private pool jugak, 45Lekiu at RM1200 boleh menempatkan 4 orang dalam satu masa. Cantik gila! Aesthetic for me. Syok kalau lepak dengan kawan-kawan sambil bawak pelampung unicorn. Tibeh! =p Owner yang sama, korang still boleh contact no di atas tu. Sekarang, meh aku bawak korang room tour pulak yang sesuai untuk honeymoon. So, aku skodeng kawan aku mandi jela... =p 




Jiran sebelah berpenghuni, aku tumpang iron baju sesiap


Sexy right? Nak mandi hanya tutup dengan langsir je. So, boleh main celut chak during nak mandi! Hahahha! No worries, orang depan tak nampak kalau korang mandi sebab tingkap ada tinted gelap. Kalau tutup, tak best la gelap gelita! Aku dah la rabun! Haiz! 

Ensure korang parking area yang selamat. Sebab jalan during weekend penuh dengan kenderaan termasuk beca. Okay la, nak sambung iron baju ni! Nak jalan ke Jonker Walk dan massage lepas ni! 
Bye!
Selamat bercuti guys! (^_^)Y

Comments

Popular Posts