Pantai Esen, Permatang Damar Laut, Pulau Pinang

My friends been telling me, buat apa tulis blog? Kenapa bukan V-log je? Else masukkan video dalam TikTok, Youtube channel else IG? Masing-masing ada kaedah sendiri nak simpan memori. Macam aku yang ambivert type ni, memang ada masa jadi introvert yang tak nak orang tau pun pasal aku. And here I am. Memang tak letak muka seketui else share siapa family aku. I just keep my personal life private je. Aku just share ke mana aku pergi dan makan dengan sangkaan, aku boleh share dengan orang yang searah tujuan dengan aku. 

Lepas check out, cadangnya nak terus balik. Tapi, last minute otak seminit aku ni nak bawak mak ayah jalan ke pantai. Bagi la diaorang moment di usia senja ni. Aku pun nak gembirakan depa gak dengan cara yang aku mampu. Here we were, Pantai Esen! Sah! Depa belum pernah jejak pun one of hidden gems kat Penang ni!

Aku paksa dia renyih! Hahahaha


Kalau malas nak hiking, boleh call no buggy kat bawah tu













Past few years, aku pernah sampai Pantai Esen untuk main ATV. Masa tu belum tular pasal tempat ni. Selain pantai yang tenang, korang boleh main ATV kat sini. Tak sangka pulak dah ada buggy untuk bawa kita dari jalan masuk ke Pantai Esen. Nak jalan kaki pun okay je. Tapi aku bawak mak ayah, memang buggy adalah pilihan tepat. RM5/person 1 way. 

Dah bosan lepak pantai, aku just called no buggy yang tertera kat banner, and after 5 minutes, buggy sampai. During tengahari still okay sebab tak banyak ATV lalu lalang. Air laut pun keruh berselut sekarang. Nak main air pun tak lalu! Huhuhu! 

Okay, dah lapar! Nak cari makan jap! 
Semoga content kali ni memberi manfaat kat korang!
Selamat bercuti! (^_^)Y

Comments

Popular Posts