Selera Senibong Seafood, Kedai Makanan Goreng Pisang Warisan

Chak? Korang dah lapar? Jom kita ke Senibong untuk menikmati dinner kali ni. Kawan MF yang bawak kami. Kali ni, let her decided sebab dia orang jati JB. Hahahahah! Nak jauh sket dari hotel katanya... So, layankan jela!






Past few years before Covid 19 la of course, ramai orang dari Singapore datang makan kat sini. Sekarang hanya tinggal local je. Bayaran parking sebanyak RM2 dikenakan per entry. Dekat dengan surau, ada banyak fasiliti lain. Gerai jualan pun banyak kat area ni. Aku takleh nak snap banyak sebab hujan renyai.





Esoknya, aku sengaja jalan kaki turun dari hotel nak try beli makanan kat gerai tepi jalan berhadapan dengan Training Center JDT. Waktu kami melalui kawasan ni, ramai orang beratur kat kedai ni. Then, I just want to try by myself. Konon solo travel la menapak turun dari hotel. Heheheh! Jom kita try Kedai Makanan Goreng Pisang Warisan!






Aku dah dapat meja, so duduk la berseorangan makan di situ. Dengan nafsu yang tinggi, aku order nasi lemak sotong 3, nasi lemak udang 1, nasi lemak ayam 1, mee goreng dan kopi ais, harganya RM26. Berbaloi kan? Tapi, aku duduk makan kat sini nasi lemak udang. Ramai yang makan goreng pisang cicah sos kicap, tapi aku tak order pun sebab dah rasa banyak pulak aku bungkus untuk MF and hero. Adeh! 2 ekor udang yang agak besar. Puas hati!

Comments

Popular Posts