Restoran Sri Ayu Seafood, Gombak & 486 Baba Low's Bangsar

Yaaa... Probably my December is full with activities and some kind of foodies! Hopefully Covid-19 leave us soon even though kita akan hidup dengan dia selamanya! Oh, snap! Worries not, the list is long and orang yang terlibat kelak sudah diberitahu! Walla!

Today activities were, makan, massage and makan! Itupun terrrrsesat sebab ada orang called and buatkan jalan dah tak keruan! Hahahah! Where to eat today? We went to Restoran Sri Ayu Seafood, Gombak. Recommended from AB and aku dah pergi masuk kali ke 3 this time, cuma tak sempat nak snap a pictures as pembuktian.













Okay, hasil tembakan (snap) aku kali ni, kurang memuaskan. Selalu pun aci dan je ni... risau mengganggu orang lain nak amik lauk. So, korang boleh tengok kepelbagaian lauk pauk kan? Pilih je nak mana satu? Nak eat clean? Nak fatty? Nak vegan? Anything u can choose here! Pssttt! Ayam goreng berempah memang masak on the spot tau? So, terkeliur gak tadi! Fiuhhh!



Ikan patin masak tempoyak aku bungkus untuk MF. Seketul, RM15. So akak kedai cari yang gebu gebas sket. Maka berbaloi la kan? Kami sampai sini, jam 11 pagi kiranya brunch terus, sebab lepas ni kami nak terus ke Jalan Alor untuk massage. It was took around 15 minit jugak dari Gombak ke Jalan Alor. Lucky us, senang je dapat parking lunch hour camni.
LiangXi Spa Massage ni ada belah atas. Aku baca reviews macam menarik, then aku nak test sendiri. 45 foot massage: RM65, 90 minutes RM120. Harga untuk body massage pun sama jugak. So, aku ala carte, 45 minutes for foot, 45 minutes for body massage. Tiada minyak digunakan untuk urutan badan. Pakai siku! Adeehhh! Kena salin baju untuk tujuan both massages ni. Waktu kami sampai, ada 4 orang customers including us. Bilik pun best. Gelap je. So, leh sambung tido? Apple juice with fruits menanti anda. Rasa macam sedang lepak di tepian pantai pun ada gak! Heheh!

Done that 'me time', kami nak mengopi pulak. Feeka dah tak buka ke? Tried google maps, then tempat tu suram. Sepatutnya going to Naj and Belle, tapi tutup pulak. Berhenti tepi, ternampak kedai nyonya peranakan! Of course i was found my favey, nyonya pie tee! Apa nama kedai? 486 Baba Low's, Bangsar! Let's try guys!







Kami just lightly took a coffee break la konon. Tamau order berat. So, aku tapau je. Kat sini, aku tried tauhu sumbat, pie tee jela. Kopi ais kat sini cair sket, tak menepati citarasa aku. Pie tee, sedap! Tauhu bakar, biasa ja. Aku bungkus mee siam, for me, kat Ipoh tu lagi padu. Heheheh!









~Bon appétit~

Comments

Popular Posts