Tamarind Springs, Taman Tun Abdul Razak

As salam guys! Sihat ke tu? Perhaps u are doing well whenever u are! Stay safe eh? Kes dah naik toing-toing jadi 3+++ sekarang. Tapi, tak mematahkan semangat kamikaze aku nak cari pot makan sempoi! Sengaja nak cuba sebab area Selangor KL ja kami boleh p mai p mai pun. Huhuks! Cedih!

By the way, this is my plus plus birthday celebration! Semoga dipermudahkan urusan di dunia dan akhirat! Ameen! Jom kita try Tamarind Spring, Taman Tun Abdul Razak! Ok, dekat dengan Kelab Darul Ehsan. Nak masuk ke dalam, akan ada security guard kat luar. Just turunkan tingkap n lambai-lambai kat guard. Simple, bukan? Dia pun tak tanya apa-apa, then teruskan pemanduan sampai hujung laluan. Ok, kawasan rumah orang berada.












Kali ni, aku tak sempat nak snap gambar menu sebab banyak sangat muka suratnya... Restoran ni, dah lama. Since 1999 kalau tak silap aku. Chef yang masak pun dari Thailand. Tapi, masakan Vietnam, Thailand, Kemboja memang ada dijual kat sini. Oh, memang sangat recommended! Suasana krik-krik, kalau korang nak celeb speacial ocassion pun menarik gak. Cuma, aku kan tak suka lampu malap, nak makan pun kena jegil! Hahahah!

Kami ambil set iftar, dulang RM240 untuk 2 orang. Mana-mana yang tanak ambil set dulang, boleh ala carte je. So far, kami makan berempat, ambil set jela senang. Lain kali nak datang lagi, boleh try menu negara lain pulak.














Over all, makanan kat restoran ni sedap! Suka sangat ngan ikan stim tu. Even makanan simple, tapi terasa macam lepak kat Thai, Vietnam and Kemboja. Overacted tak explanation aku ni? Hahaha! Terpulang selera masing-masing. (Ini ayat selamat).








Korang boleh call sebelum datang atau walk in je kalau bukan cuti umum. Macam hari ni, bersempena cuti Nuzul Quran, and kebetulan hari keputeraan aku, aku called booking je siang tadi. Kami dari The Majestic Hotel ke sini dalam 20 minit, 13km. Plan your timing ya? 

~Selamat menjamu selera~

Comments

Popular Posts