Rasa Viet (The Sphere) Bangsar South

Done my booster last January 8th under PIKAS (Program Imunisasi Industri COVID-19 Kerjasama Awam-Swasta) Cuma aku tak sure kesan sama dengan sebelum ni 1st n 2nd jab amik Astrazeneca atau sebaliknya. Lain orang lain ragamnya. Alhamdulillah, aku tak demam, lengan pun lenguh 2 hari je compared to AZ. Lenguh seminggu jugak dengan degupan jantung lain macam lagi! Phewww!

Supposedly aku deal dengan SF nak keluar beli pakaian untuk next travel, tapi dia dah janji dengan parent la pulak... so, kami decided meet up somewhere je kalau aku tak demam after jab. Ternyata, kalau nak merayap tu, badan terus sihat! Kikikiki!

Lepas layan movie kat Mid Valley cerita The King's Man, kami shopping kejap kat The Garden, seterusnya keluar dinner kat Bangsar Selatan a.k.a Bangsar South. Mana nak makan? Let's try Rasa Viet (The Speher) Restaurant nak? Of course ni restoran masakan dari Vietnam. So, aku nak makan sup.





Ada banyak lagi tempat makan dalam The Sphere ni. Tinggal pilih nak makan makanan apa je? Italy? Baba Nyonya? Local? Chinese? Bar? Semua ada. Prasarana pun bagus. Parking pun banyak je kat bawah. Aku order Kuey Teow Sup with steamed chicken. Memang sedap. Popia tu kalau korang tak reti balut atau malas nak balut, mintak chef balutkan siap-siap untuk korang. Tunggu ngap masuk mulut je nanti.





Ni jela makanan kami berdua. Fried roll tu sedap, Sizzling pancake tu aku mintak chef balutkan sesiap. Malas nak rajinkan diri. Huhuhuhu! Perit dah lapar ni. Kopi Vietnam tu ada version panas dan sejuk. Nak extra air panas, nanti mintak je.

Comments

Popular Posts