Kari Kepala Ikan & Asam Pedas (Tenggiri Corner), Seberang Jaya

Balik dari visit farm petang tadi, ter-lalu kat Jalan Tenggiri dan nampak signboard Kari Kepala Ikan & Asam Pedas ni. So, lepas mandi, solat kami makan kat situ je. Dari Sunway Hotel ke Tenggiri Corner ni RM5/ride naik Grab. Malas nak cari parking balik hotel nanti. Huhuhu!

Apa yang ada? Korang pilih ikan, sotong, atau telur ikan yang ada untuk nak masak masakan apa? Of course la aku nak makan telur ikan, omputeh panggil embryo fish! Memang dah lama aku pendam nak makan asam pedas telur ikan mayong ni dari kat Linggi Farm lagi. Dah alang-alang kat sini ada telur ikan mayong, let's give a try ye? Tengahari tadi makan kat Parit Buntar, dah merasa kari telur ikan mayong, makan malam, asam pedas pulak. Wow!






Kami sampai jam 8.20 malam camtu dan perut dah menggelupur lapar. Niat di hati nak cari tempat makan kat Sunway City Mall je, tapi sebab nak chase makanan local, so here we were! Dapat jugak play a tourist kan? Ahaks!




Asam Pedas telur ikan Mayong
Asam pedas ikan Jenahak


Total makan kami malam ni RM57 untuk 2 orang makan. Kalau datang sini lagi, aku nak try kari telur ikan mayong pulak. Makan banyak telur ikan ni buat perut aku sebu. Nescafe ais aku, 2,3 sedut je lepas, selain tu aku dah start rasa loya. Lactose intolerance symptoms dah mai! 

Aduh!

Comments

Popular Posts