Medan Ikan Bakar Kampung Telok, Pasir Panjang

Once upon a time, aku memang suka sunset sampai kemaruk lepas keje pun berusaha kejar sunset sampai ke Bagan Lalang, Kelanang, PD and many more mana yang sempat. Paling dekat, of course sunset di Putrajaya area Double Tree tu. Sekarang mana sempat je. Aku teringin nak makan asam pedas, Tapi kebanyakan kedai hanya buka sampai jam 4.30 petang je. Sekarang dan beransur ke 5.30 petang. Mana nak cari? On the spot melilau usha google maps kat mana restaurant yang menganjur ke laut. Yes! Jumpa satu medan ikan bakar di area Pasir Panjang. Dari Avillion Admiral Cove, just 18 minit camtu. Aku memang nak makan makanan kampung atau local. Way better dari makan kat hotel.



Dah pilih ikan kat salah satu kedai di medan ikan bakar ni, aku turun layan orang memancing jap. Saja kacau akak tu tangkap ikan. Dia pun habiskan masa during cuti sekolah ni sebab dia cikgu Tadika Perpaduan. Kat sekitar jeti ni banyak belut. Selalunya belut air masin, orang kita tak makan.



20 minit kemudian, makanan kami sampai. Orang pun makin ramai waktu menuju ke Maghrib ni. Aku ingatkan tempat ni tak famous sebab aku pun baru tau dari google. Heheheh! Ternyata telahan aku silap. Kami datang awal 30 minit je tadi. Kalau tidak, takde la kami dapat view meja tepi laut. Total dinner kami, RM115 termasuk nasi 3 pinggan, Nescafe panas, teh o ais dan barli panas.
Pepahat masak cili

Ikan jenahak bakar

Sup cendawan

Comments

Popular Posts