Nasi Dagang Atas Tol (NDAT),

Pagi ni, sebelum check out dan memulakan perjalanan ke Kota Bharu, kami singgah makan di Nasi Dagang Atas Tol (NDAT), Hiliran. Kalau korang tengok kat google maps or waze, ada banyak tempat nasi dagang, kami pilih salah satu dan paling dekat dengan Primula tu adalah yang dekat medan selera. Ramai pulak orang dan tempat adalah terhad! So, google lagi and found another NDAT. Memang kena beratur tapi berbaloi! 

Firstly, korang beratur di lane makan di kedai atau bungkus di lane lain. Crew akan tanya berapa orang dan bagi korang no meja. Kalau korang lebih dari sorang, just bagitau menu yang korang nak pada orang beratur tu, dan yang lain boleh lepak di meja. Macam kami dapat no meja 26B, akan share dengan orang yang makan di meja 26 sebab meja panjang. Ada sorang family ni cop meja 26 sebelum aku sampai di meja, then conflict with orang yang dah beratur untuk no meja tu. Terpaksa la derang bangun dan tunggu giliran meja kat depan. So alert with this ye?













Puas hati dengan sarapan kami, tak sabar nak repeat lagi Rabu nanti! Tapi, apakan daya! Rabu tutup! Nasib baik aku dah buka kat FB sebelum datang hari tu! Phewww! Makanan kami berharga RM17 kalau tak silap. Sebab bukan aku yang bayar, so tak sure. Nasi dan lauk memang sedap! Nescafe panas pun aku hirup sampai tak tinggal baki! Betapa menikmati makanan di NDAT ni! Nanti kalau korang datang ke Kuala Terengganu, tak sure mana nak makan, boleh masukkan NDAT dalam itinerary korang. 

Lepas sarapan, kami balik ke Primula Hotel untuk bersiap dan check out. Sebelum ke KB, ada misi nak hunting tudung bawal di Pasar Payang! Dapat la jugak beli bawal, songket dan sutera crepe. Dodol dan keropok sira tu wajib sebab nak bawak ole-ole ke ofis nanti. By the way, kalau korang ada niat nak ke Kelantan, aku suggest korang beli tudung bawal dan songket kat Pasar Siti Khadijah! Aku dah terkena bawal yang aku beli kat Pasar Payang, dia letak RM95/sehelai tapi bawal sama kat Pasar Siti Khadijah RM35 ja! Ada sesalan di situ! Kami makan siap-siap sebelum ke KB di medan selera dekat Pasar Payang. Nasi air tu bubur rupanya...



Comments

Popular Posts