The Face (Style) Kuala Lumpur

Lepas keje, aku balik rumah habiskan The Glory kat Netflix dulu baru gerak ke The Face (Style) KL. Lagipun SF & SH sampai lambat. Derang nak usha baju raya kat Publika dulu, baru gerak meet up aku kat The Face. Pucuk dicita ulam mendatang! Layan drama sat naaa... By the way, The Face ni ada banyak jenis tau? Hotel dan under resident bagi orang sewa. Aku dok bayang macam The Face Suites (Platinum) yang aku pernah inap dulu. Rupanya telahan aku silap! Kat receptionist, dia mintak aku ke bangunan sebelah (bangunan baru). Penat je I olllsss beratur tau? Huh! Malu bertanya memang sesat jalan! Buang masa guwe jek! Huh!






Kat lobi pun ada reception untuk residen dan hotel. Kalau korang book under hotel itself, boleh terus queue ke tengah. Reception belah kiri tu untuk check in resident. Kami just stay 1 malam, so deposit tak diperlukan. Access card diwajibkan kalau nak naik ke bilik. The highest level is 51th! Perghhhh! 





Okay, dah jam 6.15 petang, aku nak siapkan report sementara tunggu budak bertiga tu sampai! Kami menginap 4 orang dalam 1 bilik! Dari 3 orang, terus jadi 4 orang! Harap muat la! Dan katil super king tu dapat menampung kami berempat! Cuma tidur ajet sleeping beauty la ye? Taleh nak gerak lasak sangat! Huhuhu! Bilik ni, RM430 waktu aku booked 6 Mac hari tu. 

Malam hari, kami makan di Kampung Baru, area singgang dekat dengan Quill Mall. SNA dah sampai dulu sementara Fatin & Teha solat kat area tu baru meet up kami berempat. Total makanan kami, RM142! Murah gak eh? Kami bertiga jalan kaki dari The Face ke singgang Kg Baru ni. ETA jalan melenggang kangkung, 15 minit.

Setel menyinggang, kami gerak balik ke hotel. Cadangnya nak naik snappy kat level 51 pool sky view meghadap KLCC dan TRX. Namun apalah daya... Kami hanya merancang. Jam 10 malam, sky pool dah closed! Cis! So, terpaksa la kami berbondong-bondong lepas solat Subuh naik ke level 51 snap sunrise view pulak! Laaaagi awesome!











Jam 1145 pagi, kami dah check out. Tapi nak JJCM di Tapestry Jalan Kamunting (depan Hotel The Stripes) dulu. Dari The Face jalan kaki dalam 600 meter. Aku dah tanya receptionist tadi, boleh tak validate kereta kat parking after check out? Dia cakap boleh je. Takde masalah. So kami ambil kereta lepas jam 3.30 petang pun, bawak parking ticket korang untuk validate je. Macam kami 1 bilik dah ada 3 buah kereta, dia okay je cop dan validate setiap kereta kami. Settled! 

Comments

Popular Posts