Staycation at Le Meridien Hotel Putrajaya

Plan nak bercuti tetiba ni, sebab macam dah lama tak menginap kat hotel, mandi pool...
Alasan bijak, bukan?
Hehehehe!
Google

Ok, selalu kami ke IOI Mall Putrajaya, tak sedar pun kat sebelah ada hotel lawa. Boleh la kita buat menginap sehari semalam. Try test uji kata omputeh.
Rate agoda, RM300/night. Nanti derang akan sekat RM500 dari kad kredit untuk tolak kot ada pesan makanan/minuman ke hape. Kalau tak guna, tak caj pun kat kad tu. So keep your worries away.

Risau lupa mana park keta
Mahal jugak rate parking hotel
Lobi
Malam ada live band

Oleh sebab kami dah check in jam 6 petang, tak sempat la nak bermandi manda. Mendung pulak tu. Lepas keje, terus kami ke hotel. Fully utilize apa yang anda bayar ye? Nak makan? Jangan risau.. Hotel ni attach terus dengan IOI Mall. Tutup pintu (attach mall ke hotel) jam 10.30 malam. Masih ada masa. 
Tingkat 5





Perut dah meraung

Aku usha apa yang ada dalam room service menu. Macam tak berbaloi je? Baik jalan kaki ke mall je nak dinner. Aku tanya kat receptionist tadi, harga dinner RM138/person. Buffet. Breakfast pulak RM68/person. Gulp! Baik aku simpan untuk next vacation pulak. 
FOC
Boleh call receptionist kalau ada nak tambah
Menu yang meriah
Kami terlena sampai jam 9.15 pagi
Perut dah lapar
All day menu
FOC
Jalan ke mall

Kami lepak makan kat Mi Tarik. Aku makan separuh ja sebab pedas. Pastu siap tapau kat Kar-yon jap chae nak bawak naik bilik. Aku pm AB. Dia free pukul 8.30 malam. So aku turun lepak ngan dia jela kat Starbucks. Sampai la pukul 10.15 malam. Dia pun baru tau ada hotel kat sebelah. Macam tak logik ja sebab dia tinggal kat Putrajaya. Ho-ho-ho!

Esoknya, aku ada date ngan kawan sekolah rendah pulak. Sebab tu Le Meridien jadi pilihan. Sebab dah masak sengat dengan NN. Dia bersiap lama gila! Benar bagai disangka. Janji pukul 10 pagi kat IOI Mall, dia sampai dekat jam 11 pagi! Janji Melayu sungguh! Huh!

Sempat la aku meninjau kawasan kolam renang kat tingkat 3. Kat situ ada gym (dibuka 24 jam) dan kids room. Untuk kedalaman kolam, 1.1 meter ja. Selamat je tengok bebudak tu naik turun berenang tanpa prejudis. Buka jam 8 pagi hingga 8 malam. No lifeguard. Kena pantau anak-anak.
Club lounge rasanya untuk members
Ballroom

Kesimpulan yang dapat dibuat, berbaloi dengan harga yang dibayar kat Le Meridien Putrajaya ni. Bilik pun luas, sebab kami pilih king size. Iron n board pun ada. Tak payah risau pasal baju kedut ke hape. Nak makan, lupa beli barang peribadi, boleh terus ke mall. Pilihan di tangan anda. Sebab kali ni jela aku buat perangai stay cation dekat-dekat camni. Heheheh! 

Sementara tunggu NN sampai, aku lepak kat lobi ngan NS. Mujur tak sempat order minuman je sementara tunggu dia. Huh! Selamat duit aku!

"Sometimes a break of your routine is the very thing you need" 

Updated Le Meridien 18-19/4 2022

Tak banyak berbeza dahulu dan sekarang. Cuma parking kat hotel after check out, free until 6 pm. During puasa ni, biasa la... senang nak access dari hotel untuk go shop at IOI Mall. Berbaloi jugak la. 

Kali ni, kami stay at large bedroom with 1 single and 1 king bed. Berbaloi untuk 4 orang at level 13 ni. Tak snap banyak sangat just updated the room je. Depo for RM200/room.







Comments

Popular Posts