Arte Plus @ Jalan Ampang, Selera Singgang Kampung Baharu

As salam guys! 
Korang sihat ke arini?

Oleh sebab trip kali ni. semalam plan arini kasi jadi, agak well managed gak la sebab short stayed with besties je kan?
NH pun due dia bersalin dalam 3 bulan lagi, then laju je dia approved cadangan aku nak makan singgang, sementara FR is around us sebab settle keje di Puchong. Trip kasi jadi ni berjalan seperti yang diharapkan. Alhamdulillah.

Lepas keje dari Beranang, aku and NH naik grab terus ke Arte Plus Jalan Ampang ni. Kena charged RM54. Lupa la aku nak what'sapp owner dulu.. Adeh! My mistake! Sebelum ni, aku direct je dengan Arte, so boleh check in kat lobby je. 

Sampai je kat Guard house, terus tunjuk Confirmation dari Agoda, then security officer tu mintak aku call owner. Dalam 10 minit camtu, representative turun serah access card. Sebelum tu, kena bank in deposit RM200 within 3 working days baru akan refund balik.
1 rumah, ada 1 lot Parking

CP3, Lot Parking no 27
Ensure your Tower and Unit no

Tower 2
Tower 2 Unit 3 lift

Master bedroom (attach with bathroom)
Second bedroom
Second bathroom

Rupabentuk rumah


Sunrise moment from Level 48

Yang menyusahkan ialah, 1 access card je dia bagi. Then aku kena la naik turun amik FR and AB sebab kami ada plan nak mencekik Singgang kat Kampung Baharu. Access card tu wajib kalau nak parking sebab dia pakai sensor sebelum masuk parking. Guard boleh je tolong. Jangan risau, depa sangat helpful. 

Lepas Maghrib, kami bersiap nak makan singgang. Perlu diingatkan, hari ni malam minggu guys! U have to be hurry kalau nak cari parking and tempat makan. SOP sekarang dah memudahkan je? Just check suhu and tulis nama. Oleh sebab perut dah menggeletar lapar, then aku takde mood nak snap around waktu malam minggu ni. Waspada dengan mat pet and orang-orang yang berjual meja ke meja jela... 
Otak-otak Sata (sedap)
Singgang
Lidah goreng favorite FR
Budu ni cedaaap!

Ikan sardin goreng 10 ekoq
Ketam masak cili

Kami lepak berhuhu sambil bincang hal dunia, then dah tak larat. Aku kena habiskan 5 ekoq sardin tu sengsorang. Cipan betui! Nasib la mood aku memang nak mencekik je ni. Hahahah! Ketam tu fresh, isi memang putih melepak lagi laa... Total makan malam tu dibayar oleh AB, RM147 termasuk minuman. Lupa dah nak snap gambar minum. Ampunkan patik!

Lepas makan, dah jam 9.30 malam. Mall pun dah announce nak tutup. Mana nak pergi ni? Liburan apa di malam hari sekitar Kolumpo ni kan? Takkan nak p berhibur kat Jalan Alor pula? Hahahhaha! Tebiat sungguh ni! Decided nak g minum kat NZ. Okay, aku ingat-ingat lupa pasal mapley (kedai mamak) depan KLCC ni. Sempoi gak la sambil mengeteh layan view KLCC. Parking kat belakang, RM6/entry. Dekat la dengan Saloma Bridge tu. Sekarang ni still ditutup untuk OOTD orang awam.
Hp cikai, beginilah gambarajah yang terjadi

Thanks for reading!
Kita jumpa di next trip makan pulak!

Comments

Popular Posts