Warung Pokok Sawa, Perlis & Laksa Tempurung, Teluk Kumbar, Penang

Holaaaaaa!
Kali ni, kita straight to the point je pasal makan-makan belah utaqa tu naaa....
Nak singgah banyak tempat pun, perut tak bagi kerjasama yang memberangsangkan. Just makan n go je sekarang! Hahahah! Lain la kalau plan travel for food with friends. Ada je ikut tekak memasing nak makan apa, preference pun berbeza.

Moh aku share pasal Warung Pokok Sawa, Kg Kersik Mata Ayer Perlis. Kami dari RoRo Kuala Perlis, terus ke sini. Dalam 15 minit jugak la. Dekat jam 1 petang makanan kebanyakan dah habis. Tapi, aku bangga sebab dapat rasa ikan seludu a.k.a ikan pulutan atau ikan duri ni. Confuse guwe! Ikan tamban kering pun memecah selera aku gak time lapar ni!






Ikut SOP tau?

Ikan seludu goreng ohsem!

Macam lauk pantang je?
Berbaloi kan?
Lauk dah banyak habis, sebab tu lauk yang kami amik ni macam lauk orang habis pantang je. Mak cakap, ikan seludu atau ikan duri ni elok untuk orang yang alami patah tulang. Makanan pantang depa la kot? I don't know. Dengar jela... kang dituduh menderhaka! Kikikiki!

Then, kami terus gerak ke Juru. Oleh sebab aku tak makan doyan, aku just mintak MF tinggalkan aku tepi highway. Awal pagi tadi, aku dah kawtim dengan ZR suh kutip aku tepi Shell Sungai Dua. Kami nak snap around sebelum chase sunset kat Penang. Lelain, semua p makan doyan kat rumah kakak aku di Juru.



Di sebalik Bukit Mertajam
Pot mancing puyu

Aku risau betui kot ada pacat
Here we go!

Dah penat berpanas kat bendang ntahsapesapentah, kami ke Penang. Haa... mana nak pegi ni ehhh??? ZR ikut aku je. Dia tukang bawak. So kami singgah beli air boba kat Petronas Permatang Pauh. 
Bang bang Coffee

Hatiku membara nak snap sunset ni. Tapi tersilap percaturan laa... Takpe, lain kali p merambu lagi! Aku dah set ngan beberapa member teknik nak jumpa lepas aku balik ke tanahair ni (Poyo gile! Padahal balik dari Semenyih je pun...) Kikikiki!

Jom kita mencekik Laksa Tempurung di Gertak Sanggul, Teluk Bahang! Actually, kami baru je explore ni. Dulu aku makan mee udang kat warung ni. Laksa Tempurung baru wujud ke hape ehh? Dah 5 tahun berlalu. 



Sedap weehh!





Berduaan menghadap laut! Makan laksa sambil minum sirap! Peehh!
Syok lepak eh?








Kawasan ni payah cari parking

Abang-abang nelayan dengan hasil tangkapan
Budak ni dapat tangkap ikan duri 

Sunset turun di balik bukit. Nampak bayangan langit senja di kejauhan. Aku malas nak ajak ZR pergi belah Batu Feringghi tu. Dulu aku selalu ke Sungai Burung untuk snap sunset sebab lebih direct. Bukan era aku dah. Heheheh!


Apa tunggu lagi?
Mai ceq ke Penang! Ampa makan durian Musang King duri hitam laaaa!
Aku nak chase cempedak pulak esok!

Comments

Popular Posts