The Tea Lounge Cafe, Majestic Hotel KL dan Selera Ramai Ikan Singgang, Kampung Baharu

Hi there?
How's your day? Your PKPP day?
Selamat hari raya btw guys!
Hari tu rehearsal je! =p

Ok, aku nak share pasal lepak kat The Majestic Hotel KL with AB. As kami met up kat UNITEN Bangi on the spot sebab aku pun macam mood nak merayap, then terus half day ke KL. 1st makan kat "City Parking" dekat dengan Dayabumi. Lupa pulak nak snap gambar. Tapi, banyak lauk kampung. Ikan jenahak, sambal sket, lauk sayur bendi and AB amik ayam masak lemak dengan sayur campur, nescafe ais 2 gelas, RM19. Standard makan di Kolumpo la kan?

But for me, it was reminding me of lunch waktu keje ngan KFC Holdings dulu. Many people lose the small joys in hope for the big happiness. #Tiber.

Then, dah kenyang teman AB cari kasut kat Mid Valley. Padahal aku yang nak cari kasut. Hahahaha! It's ok. Not my rezeki, it's yours! Dalam masa sama, aku kol member sekolah rendah to join us. Alih-alih lepak kat Plan B, Mid Valley dari jam 2 pm sampai la almost 4 pm. Aku n AB ada agenda lain. Nak lepak kat Astor Bar St. Regis. Cuma tak kesampaian, sebab Covid semua ditutup. 

What's next? Cari yang berhampiran dan kebetulan NH nak check in kat The Majestic Hotel soon, aku try test uji kat situ la kononnya. Just 1 bar je dibuka. Others close! 
Credit to: The Majestic Hotel KL
Credit to: The Majestic Hotel KL
Dari lift ke ruang The Tea Lounge 

Memang niat nak lepak minum je. Makanan lain memang yang berat-berat je. Itupun starting at 6pm. Aku order Ice Mocha and AB Cappucino. 2 gelas RM50. Kami lepak sambil hujan dan guruh kilat sabung menyabung kat luar sana. Ralit sembang sampai lupa nak snap around. Segan sebenarnya. Kebanyakan geng big boss lepak minum chatting about their millions project. Kami cerita pasal kartun, kaler rambut, nanti nak top up Touch&Go kat mana... Hahaha! Parking, RM14. Aku tak sure maximum parking RM15 atau apa. Lupa nak usha bebetui. Sebab aku sambil chat dengan security dah macam mandur zaman P. Ramlee citer Anak Bapak tu. 

Hujan reda, kami dinner kat Kampung Baharu. Ini FR yang ajak aku, aku setelkan dulu. Dia pun ada hal arini. Kalau tak, sekali harung je kami jumpa makan sama-sama. Sebaris ni, semua kedai singgang. According to AB, Selera Ramai Ikan Singgang ni the best. Okay we try 1st yaaaa...


Dekat dengan Quill Mall, hujan pun renyai kiut-kiut je. Bau durian ni, buat aku hilang keseimbangan nak makan dengan lahapnya. Adeeh! Potong betul la!

Singgang ikan kembung
Sedap la budu cicah kacang botol!
Lauk epik
Ikan sardin goreng

FR ngan AB said, kalau makan kat sini, wajib order lidah goreng, daging goreng. Tapi sebab aku tak makan daging, apatah lagi organ dalaman, then AB just order gambarajah di atas jela. Nikmat apa yang kau dustakan? Habis licin aku kebas! Hahahah! Kecuali ulam petai je sebab aku sedar diri esok nak keje. Kang berbau toilet kantor! Sian orang lain. Huhuhuhu! Dalam masa sama, aku poyo dengan Shark and FR. Aku dah sampai woiiii! 

****Buat muka bangga.

Comments

Popular Posts