Wakaf Che Yeh, Mat Salleh Burger, KBB Burger & Steak

Waktu check in siang tadi, receptionist ada shared pasal Pasar Malam depan Pasar Siti Khadijah. Aku assumed, pasar malam tu besar macam kat Wakaf Che Yeh. Rupanya meleset! Cisss! Kami just turun bawah je, berpeleseran suku jalan, dah rasa bosan! 


Maybe sebab takde hape nak cari area sini, then kami decided terus ke Wakaf Che Yeh je. Aku pun sekadar nak recalled kenangan last pergi 2016 kat sana.

Aku takde mood nak snappy around sebab mata dah berat sangat tahan mengantuk. Pengunjung tak ramai macam selalu. Maklum la, since Covid ni kan? Kedai makan, buka macam biasa. Kami parking kat belakang kedai, charged RM3 per entry. Sengaja nak bakar kalori sebelum nak berjuang try makan burger pulak. Kat mana? Mat Salleh Burger!

Waktu kami sampai, sorang je pekerja yang ada. Nampak la dia pun tak menang tangan nak buat order and melayan kerenah pelanggan. Make it short, aku snap gambar kedai je. Memang nampak kokak je dari tepi jalan. Never assumed kedai dia simple camni. Sebelah tu ada tempat makan lagi selain depan kedai di kaki lima. SF tak lalu nak makan kat sini, then kami terus ke KBB Burger & Steak pulak.



Teringin nak makan steak, namun apalah dayaku... Aku tak betah makan daging an'am (binatang 4 kaki). Nasib baik la udang tu lebih dari 4 kaki kan? Hahahha! 




Lastly, order burger je potong 6! Hahahaha! Sebab aku dah mengantuk beno ni... Tak boleh nak layan salmon grilled ke hape dah. Selain tu, kenyang makan kat Cafe Hostel Pantai tadi. Kami lepak bincang hal duniawi sampai la kedai dah nak tutup. 






Overall, makanan yang kami rasa tadi sedap! Air pun standard air dalam botol. Boleh datang kalau korang teringin nak makan steak area KB ni. 

Comments

Popular Posts